Premierowa łatka Assassin’s Creed Mirage aktywuje Denuvo na PC
Mało przyjemna niespodzianka.
Premierowa łatka Assassin’s Creed Mirage wprowadziła najwyraźniej nie tylko porcję poprawek, ale i system zabezpieczeń Denuvo na PC. Jak można się domyślać, gracze nie są do końca zadowoleni.
Ubisoft nie wspomina o tym fakcie w oficjalnej liście zmian i nowości, a kwestia wprowadzenia kontrowersyjnego systemu DRM pojawiała się przed premierą - ale tylko w nieoficjalnych spekulacjach. Użytkownicy dowiedzieli się o sytuacji jedynie za sprawą faktu, że podczas instalacji muszą zaakceptować umowę licencyjną wymieniającą Denuvo.
Wprowadzenie tego rozwiązania do gry na PC zawsze jest kontrowersją, a uczynienie tego tak późno - na dobrą sprawę już po premierze - na pewno nie poprawi nastrojów. Kto wie, być może francuska korporacja liczyła się z faktem, że takie ogłoszenie zniechęciłoby zamawiających i dlatego ukryła - i nadal ukrywa - szczegóły.
Przechodząc do nieco bardziej neutralnych punktów premierowej aktualizacji, ta sprawia między innymi, że windy nie zabijają głównego bohatera, a przeciwnicy poprawnie otrzymują obrażenia po upadku z wysokości. Są też mniejsze poprawki w umiejętnościach, w interfejsie czy zachowaniu postaci niezależnych.
Zajęto się też łataniem usterek w niektórych zadaniach, a także ogólną poprawą grafiki, lokacji i efektów specjalnych oraz stabilności działania. Część graczy narzeka na problemy z zacinaniem, których patch najwyraźniej nie zmienia. Jest też optymalizacja ustawień na szerokokątnych monitorach, a także bardziej dopracowane animacje.
Assassin's Creed Mirage ukazało się dzisiaj na PC, PlayStation 4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S. „Po ogromnych światach i wielogodzinnych kampaniach nadeszła pora na coś krótszego i skromniejszego. Przygody na mniejszą skalę wychodzą na dobre trzynastej odsłonie serii” - głosi nasza recenzja.