Skip to main content

Prey 2 - gameplay z prototypu anulowanego projektu od Human Head

Niespełna minuta strzelania.

Zajmujący się archiwizowaniem materiałów na temat wirtualnej rozrywki Andrew Borman opublikował na Twitterze film prezentujący fragmenty rozgrywki z prototypowej wersji Prey 2 - anulowanego projektu studia Human Head.

W trwającym niespełna minutę nagraniu prowadzona przez gracza postać najpierw znajduje się na dachu bliżej niesprecyzowanego budynku. Później zeskakuje na ziemię, by stawić czoła szeregowi oponentów.

Starcie prezentuje się tradycyjnie. Bohater korzysta ze zróżnicowanego uzbrojenia, obejmującego między innymi pistolety, karabiny i snajperkę. Jest tez chowanie za skrzyniami, pozwalające uniknąć wrogiego ostrzału.

Całość wygląda dosyć dobrze - zwłaszcza, że pokazane w materiale ujęcia powstały kilka lat temu. Oczywiście niewykluczone, że gdyby gra ukazała się na rynku w takiej formie, jakość oprawy graficznej zostałaby obniżona.

Mimo podobnej nazwy, Prey 2 miało znacząco różnić się od produkcji, która zadebiutowała jedenaście miesięcy temu. Projekt przygotowywało studio Human Head, które odpowiadało za odsłonę cyklu z 2008 roku.

Prace rozpoczęto siedem lat temu, ale ze względu na trudności, z którymi borykali się autorzy, ciągle się przeciągały, zaś los tytułu był niepewny. W 2014 roku Bethesda - właściciel praw do marki - ostatecznie poinformowała, że grę anulowano.

Na decyzję o porzuceniu produkcji wpływ mogły mieć ambitne założenia strzelanki. Podczas pierwszej prezentacji przeprowadzonej na targach E3 w 2011 roku obiecywano otwarty świat i dużą swobodę w wykonywaniu misji.

Głównym bohaterem miał być niejaki Killiant Samuels - łowca nagród pochodzący z kontrolowanej przez obcą cywilizację planety Exodus. Gracze zajęliby się wykonywaniem rozmaitych zleceń, nie zabrakłoby też interakcji z wieloma kosmitami.

Grę od Human Head skasowano, ale Bethesda nie zrezygnowała z dalszego rozwoju marki. Firma oddelegowała deweloperów ze studia Arkane do stworzenia kolejnej odsłony, która miała być swego rodzaju resetem serii.

Prey z 2017 roku w wykonaniu studia Arkane jest innym projektem niż anulowana gra od Human Head

Wydany w maju Prey - bez numeru w nazwie - znacząco odbiega od nieukończonego projektu. Akcję osadzono na stacji Talos 1, gdzie prowadzone są eksperymenty na tyfonach - kosmitach potrafiących zamieniać się w przedmioty użytku codziennego.

Obcy wymykają się jednak spod kontroli, przejmując panowanie nad placówką badawczą. Gracz wciela się w pana lub panią Morgan Yu, stając przed zadaniem wydostania się z obiektu.

Produkcja nie jest typową strzelanką FPP, ponieważ ważnym elementem rozgrywki jest nie tylko walka, ale także eksploracja, choć nie po otwartym świecie, a zamkniętych lokacjach. Stąd pozycję porównuje się do cyklów Deus Ex i BioShock.

Zobacz także