Prey - misja: Klucze do królestwa (gabinet Alexa); Zanim dam ci klucz
Dostajemy się do biura Alexa i badamy koral.
Na poprzedniej stronie naszego poradnika do Prey zakończyliśmy wątek związany z misją Restart. Było to kolejne zadanie w ramach głównego wątku, które stanowiło integralną część misji Klucze do królestwa, które kontynuujemy w tym miejscu. Po zrestartowaniu elektrowni odezwie się do ciebie Alex Yu, który zaprosi cię na spotkanie do jego biura w Arboretum.
Wydostań się zatem z pomieszczenia sterującego reaktorem i pozbądź się zagrożeń, jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej. Po uspokojeniu sytuacji możesz wrócić na górę dłuższą klatką schodową z lewej strony, walcząc w międzyczasie z technopatami i gniazdami cystoidów. Jeśli nie będziesz wykryty zbyt szybko, to dobre miejsce i okazja do przeskanowania wielu organizmów za pomocą psychoskopu.
Jeśli zależy ci na szybszym dostaniu się na górę, możesz już skorzystać z szybu grawitacyjnego, który od momentu ponownego uruchomienia reaktora działa już poprawnie. Wróć do poprzedniej lokacji, gdzie będziesz mógł skorzystać ze śluzy prowadzącej na zewnątrz Talosa I. Najlepiej skierować się teraz do śluzy prowadzącej do Laboratoriów sprzętowych, skąd w szybki sposób przedostaniesz się do Holu Talosa I, gdzie skorzystasz z windy prowadzącej do Arboretum.
Pamiętaj, że wszystkie lokacje pomiędzy twoimi celami podróży będą ponownie przepełnione obcymi. Podchodząc do kolejnego poziomu upewnij się, że uzupełniłeś zdrowie, amunicję i masz użytkowane przez siebie najczęściej przedmioty. Gdy już dotrzesz do Arboretum, na wejściu spotkasz niebezpiecznego splatacza.
Zmierzaj w stronę najwyższego budynku Arboretum na tyłach poziomu, pozbywając się w międzyczasie napotykanych nieprzyjaciół lub starając się ich ominąć, co może być znacznie trudniejsze. Decyzja należy do ciebie i musi być zgodna z twoim preferowanym stylem zabawy. Możesz skorzystać z szybu grawitacyjnego Alexa, jeśli zdobyłeś wcześniej do niego kod - 0273 - lub zhakować panel. Do tego będziesz potrzebował jednak umiejętności hakowania rozwiniętej na najwyższym poziomie.
Gdy już się tam dostaniesz i wejdziesz do gabinetu Alexa, zbierz kilka neuromodów rozrzuconych w różnych miejscach pomieszczenia i inne przydatne przedmioty, w tym zestaw dozbrajający, po czym w kilka chwil połączy się z tobą Alex. Poprosi cię o odtworzenie nagrania z jego głównego komputera, uruchamiając tym samym główne zadanie Zanim dam ci klucz. Wykonaj polecenie korzystając z menu Narzędzi, po czym obejrzyj wspomniane wideo.
Od teraz twoja wiedza na temat wydarzeń na stacji Talos I zostanie znacznie pogłębiona. Po obejrzeniu filmu raz jeszcze połączy się z tobą Alex, który poprosi cię o ostatnią przysługę przed spotkaniem, zanim wręczy ci poszukiwany, tytułowy klucz. Po chwili na biurku pojawi się układ, dzięki któremu zaktualizujesz psychoskop. Dzięki tej zmianie będziesz mógł skanować koral, czyli tajemnicze wiązki energii unoszące się w powietrzu od jakiegoś czasu.
Po zainstalowaniu ulepszenia wyjdź na zewnątrz i za pomocą najbliższej śluzy wydostań się na zewnątrz stacji i zmierzaj w stronę znacznika jednego z dwóch znaczników nazwanych Węzłem koralu.
Tam rozejrzyj się w poszukiwaniu kolejnego znacznika, który wskazuje już bezpośrednio pomarańczowe wiązki energii. Przeskanuj je psychoskopem, wykonując tę czynność dwa razy w dwóch różnych miejscach, po czym po krótkiej animacji przerywnikowej wróć w dowolny sposób do Arboretum i gabinetu Alexa, gdzie korzystając z Narzędzi w jego komputerze wybierz opcję zarządzania danymi o koralu. Wciśnij przycisk „Przekaż” i poczekaj chwilę, aż pojawi się czerwony błąd.
Tym samym zakończysz równoległe zadanie główne, wracając tym samym do ważniejszej misji związanej z tytułowym kluczem. W interkomie odezwie się niejaki komandor Walther Dahl, który w tym momencie poinformuje cię o przejęciu kontroli nad stacją Talos I.
Spis treści: Prey - Poradnik, Solucja
Jest to bardzo ważny moment gry, gdyż od tej pory na różnych poziomach będą atakować cię nie tylko obcy, ale również rozstawione wieżyczki oraz przeprogramowani, wojskowi operatorzy. Coraz trudniej więc będzie ci przemykać niepostrzeżenie przed nie tylko obcymi, ale innymi zagrażającymi twemu życiu obiektami.
Po pokonaniu pierwszego wojskowego operatora, bardzo wytrzymałego, jak na standardy robotów, po raz kolejny połączy się z tobą Alex. W ten sposób odblokujesz kolejne równoległe do misji głównej zadanie. Będzie to Sprzątacz, a jego opis znajdziesz niebawem w naszym poradniku.