Prey - misja: Klucze do królestwa (ładownia i sterownia reaktora)
Początek zadania oraz misje główne Tą stroną do góry, Wysyłka i odbiór, Restart.
Koniec poprzedniej misji głównego wątku, czyli Przywróć z kopii zapasowej, był dość nieoczekiwany i obecne zadanie rozpoczniesz w stanie nieważkości. Bardzo wyraźnie zaznaczamy, że opisywane zadanie jest bardzo rozciągnięte i w międzyczasie będziesz wykonywać także inne misje kampanii fabularnej. Gdy pojawi się taka sytuacja, w opisie będziemy wyraźnie zaznaczać jakiego zadania dotyczy tekst.
Początkowo zauważymy dwie główne wytyczne: sfabrykowanie własnego klucza uzbrajającego, a także zdobycie klucza Alexa. Wraz z rozpoczęciem tej misji znajdujesz się w stanie nieważkości i musisz wydostać się z niewielkiego pomieszczenia. Aby to zrobić, podleć do głównego włazu, na którym znajdują się rozświetlone na pomarańczowo cztery elementy. Na prawo od włazu znajduje się niewielki biały przycisk - wciśnij go.
Zadanie: Tą stroną do góry; Wysyłka i odbiór
Wydostaniesz się na zewnątrz Talosa I, wówczas zwróć się bezpośrednio w dół i wysłuchaj komunikatu od niejakiej Sary Elazar, odblokowując tym samym inne zadanie główne, Tą stroną do góry. Koncentrujemy się zatem na tym zadaniu i podążamy w kierunku znacznika Ładownia. W międzyczasie odezwie się do nas Dayo Igwe, który poprosi cię o pomoc i wypuszczenie z kontenera.
Podlatujemy do zaktualizowanego znacznika, czyli do Panelu sterowania. Za pomocą znajdującego się tam komputera wybieramy opcję Wprowadź numer kontenera, a następnie wybieramy numer: 2312. Po chwili pojawi się okno, w którym wybieramy opcję zadokowania kontenera i jego otwarcia - nie rób tego przed zadokowaniem!
Znacznik misji zaktualizuje się, po czym podlecisz do niego. Wleć do środka, skąd aktywujesz zielony panel prowadzący do lokacji Ładownia. W tym momencie aktywuje się misja Wysyłka i odbiór. Po dotarciu do Ładowni spójrz w lewo - na mostku wyżej znajduje się tam postać, która odezwała się do ciebie wcześniej, czyli Sarah Elazar.
Na dolnych poziomach pomieszczenia znajduje się kilku obcych, których dobrze by było zlikwidować od razu. Później w dowolny sposób, na przykład wskakując na okoliczne skrzynie lub korzystając z LEPIKa, dostań się na górną kładkę, gdzie spotkasz się z kobietą. Aby dotrzeć do jej gabinetu, skorzystaj z szybu grawitacyjnego, który zabierze cię na wyższe piętro.
Zanim przeprowadzisz dialog z Sarą Elazar, zachęcamy do eksploracji całego poziomu w poszukiwaniu przydatnych przedmiotów i uzupełnieniu zdrowia lub pancerza. Po dialogu z kobietą twój cel zaktualizuje się i będziesz musiał otworzyć ładownię B. Tam znajduje się jednak wiele tyfonów i choć powinieneś najpierw dostać się tam okrężną drogą i oczyścić teren, tak możesz zdecydować się od razu na hakowanie drzwi, o ile posiadasz tę umiejętność na najwyższym poziomie.
W ten sposób jednak nie ukończysz dodatkowego celu w postaci umocnień w ładowni, a po otwarciu drzwi czeka cię od razu bardzo ciężka walka z obcymi. Po zniszczeniu wszystkich tyfonów misja zostanie zakończona, a ty będziesz mógł wrócić do swojego głównego celu.
Zadanie: Restart
Aby sfabrykować klucz dozbrajający, udaj się przez okrągłe wrota nieopodal do Strefy załadunku GUTS. Przechadza się tam fantom elektryczny, którym dobrze by było zająć się od razu i z zaskoczenia. Udaj się drzwiami obok do lokacji Podtrzymywanie życia. Niemal od samego początku będziesz napotykał obcych, których raczej ciężko ominąć, lepsza więc będzie walka.
W międzyczasie skontaktuje się z tobą niejaka Michaiła Iljuszyn, aktywując tym samym kolejne zadanie główne, Restart. Musisz dostać się do sterowni reaktora w Elektrowni. Udaj się korytarzem z wyładowaniami, wcześniej zaklejając je LEPIKiem, aby uniknąć zranienia.
Po zabezpieczeniu awarii możesz naprawić skrzynkę, choć nie jest to konieczne. Podążaj dalej i skorzystaj z szybu grawitacyjnego, prowadzącego na dolny poziom. Będziesz mógł tam skorzystać z modułu recyklingowego i fabrykatora, jeśli masz taką potrzebę. Warto wykorzystać ten moment do całkowitego pozbycia się złomu z ekwipunku.
Przede wszystkim jednak musisz wykorzystać ten moment do wytworzenia potrzebnego nam Klucza uzbrajającego (Morgan). Jego koszt jest symboliczny, a więc na pewno będziesz posiadał przy sobie wymagane surowce. Zaktualizujesz tym samym wytyczną głównej misji, czyli Klucze do królestwa.
Po przejściu do Elektrowni znajdziesz się najpierw w Stacji ochrony. Omiń budkę z prawej strony, po czym wejdź do jej środka. Zhakuj komputer na drugim poziomie, po czym pobierz mapę z menu narzędzi oraz wybierz opcję Kontrola inżynieryjna i Udziel dostępu. Odblokujesz dalsze przejście, gdzie na końcu pomieszczenia skorzystasz z szybu grawitacyjnego.
W ten sposób dotrzesz do Komory z chłodziwem, gdzie w dolnym poziomie znajduje się wiele fantomów różnego rodzaju. Lepiej zlikwidować potwory sposobem, gdyż odwrócenie uwagi wszystkich naraz skończy się prawdopodobnie śmiercią. Po zeskoczeniu na dół korzystaj ze znajdujących się tam tunelów i stopniowo eliminuj obcych.
Spis treści: Prey - Poradnik, Solucja
Następnie: Prey - misja: Restart; Klucze do królestwa (reaktor i elektrownia)
Po wyczyszczeniu obszaru podejdź do oznaczonych drzwi. Okazuje się, że musisz mieć kartę dostępu, inaczej przez nie nie przejdziesz, hakowanie nie jest bowiem dostępne. Kartę znaleźć jest dość trudno, musisz podejść do płonącego obszaru. Jeśli dobrze się przyjrzysz, zauważysz tam zwłoki. Przy użyciu działka LEPIK ugaś pożar, po czym pozyskaj kartę dostępu i otwórz zamknięte do tej pory drzwi.
Kolejną część opisu zadań znajdziesz na następnej stronie naszego poradnika do Prey. Odnośnik do niej znajdziesz tuż nad powyższym obrazkiem.