Skip to main content

Prey - misja: Szukanie echa

Łączymy próbki głosu, aby obejść zabezpieczenie.

Gdy zdobyliśmy psychoskop i odblokowaliśmy kolejne drzewka umiejętności w ramach misji Droga naokoło, czas na zdobycie próbek głosu Danielle Sho. Będą one potrzebne do obejścia blokady głosowej związanej z dalszym etapem głównego wątku.

W międzyczasie pamiętaj, aby przy każdej nadarzającej się sytuacji skanować przeciwnikom, dzięki czemu odblokowywać będziesz kolejne zdolności. Te aktywować możesz używając neuromodów, które rozsiane są po całej stacji Talos I oraz możliwe do wyprodukowania za pomocą fabrykatora.

Wracamy jednak do naszego zadania. Naszym celem jest bardzo dokładne sprawdzenie kwater załogi, gdzie rzekomo możemy natknąć się na różne próbki głosu Danielle Sho. Aby dostać się do kwater, najpierw musimy przebywać w lokacji Arboretum, które odblokowaliśmy w poprzedniej misji. Tam poszukuj znaków „Crew Quarters”. Wejdź przez drzwi widoczne na poniższym obrazku, wcześniej niszcząc kule z kleju. Uważaj, gdyż tuż za drzwiami na pewno spotkasz nieprzyjaciół.

W środku możesz spodziewać się niewielkiego oporu.

W pięknych wnętrzach kwater załogi natkniesz się na innych ludzi, którzy są kontrolowani przez telepatę. Aby nie musieć ich zabijać, najpierw powinieneś rozprawić się z potworem, co może nie być takim prostym zadaniem. Od czasu do czasu, eksplorując tę lokację, będziesz także podrywany do góry i nie zmieni się to do czasu, gdy nie pozbędziesz się wszelkich przeciwników na tym poziomie.

Przy niewielkim barze zauważysz także kucharza. Porozmawiaj z nim, aby otrzymać zadanie poboczne i zabrać kartę dostępu do kajuty Willa Mitchella, może się przydać później. Jeśli chcesz korzystać z szybu grawitacyjnego na tym poziomie, skorzystaj z kodu 4523. Spójrz na mapę. Twoim celem jest obszar z poniższego obrazka.

Eksploracja kajut załogi będzie mozolna i trzeba poświęcić jej sporo uwagi.

Obszar dzieli się na trzy zasadnicze części, lewe skrzydło A, prawe skrzydło B oraz Centrum fitness po środku. Do tego obszaru droga na razie jest jednak zablokowana. W każdej z tych trzech części będziesz odnajdywał próbki głosu kobiety, ale nie tylko z tego powodu warto dokładnie eksplorować wszystkie kajuty. Znajduje się tam bowiem sporo przydatnych przedmiotów.


Próbki głosu Danielle Sho

Najpierw udajemy się do kajuty kluczowej postaci, a więc pokoju 112. Kajuta jest otwarta, więc dotarcie tam nie będzie stanowić problemu. Przede wszystkim zapoznaj się tam z kartą postaci gry fabularnej, przedmiot znajduje się na biurku. Dzięki temu odkryjesz cenną wskazówkę prowadzącą do Centrum rekreacyjnego. Zanim jednak się tam udasz, zapoznaj się z nagraniem z TranScribe'a leżącym przy łóżku. Dzięki temu zdobędziesz pierwszą z próbek dającą 10% postępu głównej wytycznej.

Zapoznaj się także z wszelkimi zapisami na komputerze kobiety, po czym posiadając 20% postępu udaj się do wspomnianego wcześniej Centrum rekreacyjnego, gdzie po schodach wespniesz się na wyższy poziom. Tam zauważysz duży, okrągły stół, na którym znajdziesz między innymi przydatne notatki, kolejne nagranie na TranScribe'ie oraz kartę dostępu do kajuty Abigail Foy.

Udajemy się zatem do tego pomieszczenia, gdzie odblokowujemy komputer za pomocą umiejętności hakowania lub wślizgując się pod biurko, pod którym naklejona jest karteczka z hasłem dostępu. Treść na komputerze odblokuje zadanie dodatkowe Poszukiwanie skarbów, a w Plikach możesz pozyskać projekt amunicji do miotacza łowczyni i bardzo ważny zapis rozmów.

Teraz czas na eksplorację innych kajut załogi. Zajrzyj między innymi do pomieszczenia Willa Mitchella, do którego pokoju powinieneś zdobyć kartę dostępu na początku tego etapu. W pomieszczeniach poszukuj TranScribe'ów oraz dokładnie sprawdzaj wszystkie napotykane komputery. Twoją uwagę powinien też przykuć pokój Abigail Foy.

Gdy już wyczerpiesz wszelkie możliwości, zmierzaj na górne piętro poziomu do kina, gdzie w jednej z sali kinowych pod fotelem znajduje się kolejny TranScribe z próbką głosu Danielle. Następnie udajemy się do łazienek pomiędzy Kajutami załogi B, a kapsułami mieszkalnymi, gdzie odnajujemy kod dostępu do środkowej części, czyli Centrum fitness. Zanim jednak się tam udamy, przejdź do kapsuł mieszkalnych, gdzie w jednej z nich zauważysz TranScribe'a Skye Braxton, w nagraniu którym jest kolejna próbka głosu.

Udajemy się do Centrum fitness. Tam szczególną uwagę zwróć na zwłoki Emmy Beatty, przy których znajduje się kolejna próbka głosu. Przeszukaj wszystkie możliwe szafki i opcjonalnie wejdź na teren basenu, gdzie znajduje się szalenie groźny telepata.

Przed walką z telepatą dobrze jest go najpierw przeskanować, aby poznać jego słabe punkty.

Jeśli decydujesz się na walkę z nim, bądź do tej potyczki bardzo dobrze przygotowany. Telepata jest bardzo silnym wrogiem, którego należy trzymać na dystans, co pozwoli odskakiwać na boki, gdy zechce zaatakować cię z dużej odległości.

Zmierzamy do baru Żółty Tulipan, gdzie za drzwiami z czarną kotarą znajduje się właz do ukrytego pomieszczenia. Kucamy i wchodzimy tam, a następnie wykonujemy interakcję na miejscowym wyłączniku, przywracając tym samym zasilanie w głównym pomieszczeniu. Wracamy tam, po czym przechodzimy za przeszkloną ścianę. Na komputerze odtwórz nagranie, które musisz wysłuchać do samego końca.


Spis treści: Prey - Poradnik, Solucja

Następnie: Prey - misja: Przywróć z kopii zapasowej


Początkowo możesz próbować się ukrywać, jednak wrogowie w końcu cię znajdą. Staraj się unikać sali prób, gdzie będziesz najbardziej narażony na ataki z wielu stron.

Aby nie było jednak zbyt łatwo, spodziewaj się w tym momencie dość stanowczych ataków nieprzyjaciół, między innymi fantomów w różnych wersjach. Początkowo staraj się o nie wychodzenie na zewnątrz.

Gdy pojawią się jednak przeciwnicy, wszelkie ukrywanie się straci sens, a ty i tak będziesz musiał uporać się z napotkanym zagrożeniem, które zainteresowało się odtworzoną muzyką. Po uporaniu się z nieprzyjaciółmi i odsłuchaniu piosenki do końca, misja zakończy się automatycznie, odblokowując kolejną.

Zobacz także