Prey - zadanie poboczne: Koszmar poluje na ciebie; Sprzeczne sygnały
Naprawiamy satelitę i walczymy z Koszmarem.
Bardzo trudno określić dokładny początek zadania związanego z polowaniem na głównego bohatera lub bohaterkę gry Prey. Na pewno nie będziesz miał do czynienia z tą aktywnością od samego początku gry, ale jeśli skoncentrujesz się od razu na głównej opowieści, pierwsze zetknięcie z Koszmarem będzie po prostu formalnością.
Zadanie Koszmar na ciebie poluje jest misją pojawiającą się losowo i regularnie w różnych miejscach i bez względu na to, co w danej chwili robisz. Wówczas w lewym górnym rogu ekranu pojawia się stosowna informacja o aktywacji zadania oraz licznik odmierzający czas. Będą to niecałe trzy minuty.
W tym czasie możesz stosować dwie różne taktyki. Pierwsza, polecana przez nas zwłaszcza podczas pierwszych zetknięć z Koszmarem, polega na przeczekaniu upływającego czasu w bezpiecznym miejscu. Rozumiemy przez nie małe, klaustrofobiczne pomieszczenia, do których nie da się wejść drzwiami, ale na przykład małym otworem.
Przydać się mogą także szyby wentylacyjne albo konstrukcje wiszące pod sufitem. Do pomieszczeń ciasnych Koszmar nie ma szans wejść i wówczas wystarczy przeczekać odliczanie. Nawet jeśli znajdujesz się wtedy w większym pokoju, spróbuj znaleźć alternatywę, nawet w postaci schowania się za biurkiem. Zniknięcie z pola widzenia Koszmaru często może pomóc.
Można z takim przeciwnikiem nawiązać walkę, ale ta z kolei będzie miała sens dopiero wtedy, gdy będziesz posiadał ulepszone bronie lub potężne umiejętności. Walka przy pierwszym spotkaniu jest oczywiście możliwa, jednak tylko w sposób ratalny, przy stałym wykorzystaniu apteczek. Na otwartej przestrzeni, na przykład w Holu Talosa I, nie będziesz miał praktycznie żadnych szans w bezpośrednim starciu.
Misja zakończy się wówczas, gdy czas dobiegnie końca lub Koszmar zostanie pokonany. Wiąże się z tym także odblokowanie innego zadania, którego opis przedstawiamy poniżej.
Misja: Sprzeczne sygnały
To zadanie dodatkowe zostanie odblokowane po pierwszym lub którymś kolejnym spotkaniu z Koszmarem. Za pomocą interkomu odezwie się do ciebie January, który poinformuje o orbitującym wokół Talosa I satelicie z uszkodzonym układem komunikacyjnym. Gdyby satelita został naprawiony, mógłby posłużyć do wysyłania sygnałów psychotronicznych, mogących przywoływać lub odstraszać Koszmar.
Twoim zadaniem jest zatem odnalezienie zapasowej części satelity, co prowadzi nas do Laboratoriów sprzętowych. Po przedostaniu się tam musisz skierować swe kroki do Warsztatu mechanicznego, w czym pomocna może okazać się nasza mapa - Prey - mapa: Laboratoria sprzętowe.
W głównej części pomieszczenia znajduje się przeszklony kawałek podłogi, pod którym można zdobyć wymaganą część. Aby się tam jednak dostać, potrzebujesz ośmiu części zamiennych, których użyjesz do naprawy komputera widocznego na poniższym obrazku (1). Jest to panel sterowania Drzwiami księżycowymi, czyli właśnie przeszklonym fragmentem podłogi.
Gdy pozyskasz część, wyjdź na zewnątrz Talosa I, choćby przy użyciu najbliższej śluzy jeszcze w Warsztacie mechanicznym. Znacznik misji wskazywać będzie na satelitę (2). Podleć do niej i dokonaj wymiany zepsutej części. Po raz kolejny odezwie się do ciebie January, który powie o dwóch sygnałach aktywacji w twoim dzienniku.
Spis treści: Prey - Poradnik, Solucja
Wchodzimy zatem do menu Dane, a następnie Nagrania. Na górze listy powinieneś znaleźć dwie nowe pozycje - Sygnał satelity: odstraszanie koszmaru oraz Sygnał satelity: wabienie koszmaru. Nie musisz korzystać z nich od razu.
Zwłaszcza sygnał odstraszający warto zachować na momenty, w których pojawiać się będzie ten niebezpieczny przeciwnik. Jeśli jednak masz rozwiniętą i silną postać, możesz także przywołać koszmar i walczyć z nim. Misja poboczna zakończy się automatycznie w momencie, gdy wykorzystasz w dowolny sposób czterokrotnie sygnał z satelity.