Prezes PopCap o darmowych grach
Dave Roberts: „Ten model biznesowy może być nieudany, ale może też być świetny”.
Prezes studia PopCap, Dave Roberts, wypowiedział się na temat modelu biznesowego darmowych gier z mikropłatnościami, który został zaimplementowany m.in. w grze Plants vs. Zombies 2.
Roberts uważa, że takie rozwiązania nie są stworzone po to, by „wykorzystywać graczy” i zmuszać ich do korzystania z transakcji wewnątrz gier. Jego zdaniem, największą zaletą tego modelu jest możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców.
- Trochę nam się dostało za pójście w stronę free-to-play - powiedział szef PopCap w wywiadzie z Geekwire. - Wszyscy mówią: „Ten model jest okropny”, ale tak naprawdę, trzeba spojrzeć na to do ilu ludzi się dociera. Możemy trafić do miliona, albo nawet pięciu milionów w ciągu dnia.
- To ogromna zaleta. Wiele osób zapomina, że darmowy model może być świetny, ponieważ prezentuje produkt szerokiej publiczności, właśnie to jest ekscytujące.
Dave Robert zaznaczył też, że rozwiązania zwane „free-to-play” nie są oczywiście pozbawione wad. Powiedział jednak, że można taki system zaimplementować w odpowiedni sposób.
- Myślę, że ten model może być nieudany, ale może też być świetny. Wszystko zależy od wykonania. Gracze są po prostu przyzwyczajeni do narzekania - powiedział prezes.
Roberts stwierdził, że model płatności w Plants vs. Zombies 2 jest zaimplementowany tak, że „idealnie zachowuje i oddaje to, co można nazwać pełnym doświadczeniem gry”.
- Taka jest prawda - dodał szef PopCap wypowiadając się o rosnącej popularności darmowych gier. - Firmy stwierdziły, że taki model jest po prostu lepszą metodą dla udanej monetyzacji. Niektórzy powiedzieliby, że to rynek ich do tego zmusił - zakończył Roberts.
Plants vs. Zombies 2: It's About Time jest dostępne na chwilę obecną wyłącznie na systemie iOS.