Skip to main content

Prince of Persia The Lost Crown nie zarobiło na siebie. Ubisoft podobno rozwiązał zespół deweloperski

Aktualizacja #2: znamy projekty, do których przydzielono deweloperów.

Aktualizacja #2: Wygląda na to, że dowiedzieliśmy się, do których projektów zostali przydzieleni deweloperzy z rozwiązanego studia.

Serwis Insider Gaming zasięgnął języka swoich anonimowych informatorów i raportuje, że twórców The Lost Crown przydzielono do trzech projektów:

  • Większość deweloperów przydzielono do prac nad nieszczęsnym Beyond Good and Evil 2, z którym Ubisoft męczy się już od lat. Prace nad tą produkcją zostały zrestartowane w 2017 roku.
  • Ok. tuzin deweloperów przydzielono do Projektu Ovr, a więc kolejnej dużej odsłony serii Ghost Recon.
  • Kolejny tuzin przydzielono do Projektu Steambot, a więc rzekomego remake'u Raymana.

Aktualizacja #1: Ubisoft skomentował doniesienia o rozwiązaniu zespołu odpowiedzialnego za Prince of Persia The Lost Crown. Firma potwierdziła większość szczegółów, ale do niektórych wątków się nie odniosła.

„Jestem niezwykle dumny z pracy i pasji naszego zespołu w Ubisoft Montpellier, aby stworzyć grę, która rezonowała zarówno wśród graczy, jak i krytyków, i jestem przekonany o jej długoterminowym sukcesie” - powiedział Abdelhak Elguess, starszy producent Prince of Persia: The Lost Crown, w oświadczeniu dla brytyjskiego oddziału Eurogamera.

„Prince of Persia: The Lost Crown znajduje się obecnie na końcu swojej popremierowej mapy drogowej, z trzema darmowymi aktualizacjami zawartości i jednym DLC, które ukazało się we wrześniu. Skupiamy się teraz na udostępnieniu gry większej liczbie graczy: niedawno pojawiła się ona na Steamie, a jeszcze tej zimy będzie dostępna na Macach”.

„Większość członków zespołu, którzy pracowali nad Prince of Persia: The Lost Crown, została przeniesiona do innych projektów, które skorzystają z ich doświadczenia. Wiemy, że gracze kochają tę markę, a Ubisoft jest podekscytowany możliwością dostarczenia w przyszłości kolejnych wrażeń związanych z Prince of Persia”.

Ubisoft potwierdził więc większość nieoficjalnych doniesień, jednak pewnych rzeczy nie skomentował. Nie odniósł się do rzekomego braku wyrażenia zgody na powstanie kolejnej części gry oraz faktu, że za taką decyzją miały stać słabe wyniki finansowe The Lost Crown.


Oryginalna wiadomość: Według nieoficjalnych doniesień Ubisoft miał rozwiązać zespół odpowiedzialny za stworzenie Prince of Persia: The Lost Crown. Platformówka spotkała się z uznaniem zarówno ze strony graczy, jak i krytyków, ale rozeszła w zbyt niskiej liczbie egzemplarzy, aby wydawca dalej inwestował w jej rozwój.

Informację podał francuski YouTuber o pseudonimie Gautoz, mający opinię dobrze poinformowanego w branży, powołując się na anonimowe źródła wewnątrz firmy. Decyzję o przerwaniu wsparcia gry podjęto rzekomo już w kilka tygodni po premierze z powodu słabej sprzedaży - tytuł miał znaleźć jedynie 300 tys. nabywców w ciągu pierwszego miesiąca na rynku. Wydawca miał pozwolić deweloperom jedynie na dokończenie prac nad fabularnym rozszerzeniem, które znajdowało się już w produkcji, a także kilkoma DLC z przedmiotami kosmetycznymi.

Twórca w swoim raporcie ujawnia, że liderzy zespołu z Ubisoft Montpellier mieli jeszcze walczyć o przyszłość marki, proponując stworzenie jeszcze jednego dużego dodatku i sequela, ale zarząd francuskiego giganta miał stanowczo odrzucić taką możliwość. Włodarze firmy obawiali się ponoć, że kontynuacja także okaże się finansową porażką, a jej wydanie jeszcze bardziej obniży sprzedaż The Lost Crown w dłuższej perspektywie. Zamiast tego postanowiono przekierować twórców do pomocy nad bardziej perspektywicznymi projektami, chociaż nie dowiedzieliśmy się, o jakie gry chodzi.

Zobacz na YouTube

Jak dodatkowo zauważa serwis GameRant, deweloperzy pracujący nad grą oczywiście byli bardzo rozczarowani decyzją przełożonych, ale jednocześnie nie stanowiła ona żadnego zaskoczenia. Ubisoft od dawna stosuje strategię podbijania długoterminowej sprzedaży tytułów, które nie osiągnęły zadowalających wyników w okolicy premiery, zamiast zezwalać na produkcję sequeli.

Przypomnijmy, że Prince of Persia: The Lost Crown zadebiutowało na początku roku. Pierwsze zapowiedzi wywołały jednak nieco kontrowersji, głównie przez obrany przez twórców „młodzieżowy” styl artystyczny oraz odejście od trójwymiarowego gameplayu poprzednich odsłon na rzecz klasycznej, dwuwymiarowej platformówki. Mimo to po premierze grę przyjęto wyjątkowo ciepło: według agregatora Metacritic tytuł może się pochwalić średnią ocen na poziomie 86 punktów na 100, natomiast oceny graczy na Steamie są „bardzo pozytywne”.

Zobacz także