Problem polskiego People Can Fly. Wydawca chce rozwiązać umowę
Tymczasem studio rozwija aż siedem projektów.
Wydawca Take Two przekazał polskiej spółce PCF Group pismo w sprawie rozwiązania umowy dotyczącej finansowania gry o kodowej nazwie Project Dagger. Nie zmienia to jednak planów studia.
„Zakładam, że rozstaniemy się na partnerskich zasadach i nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy w przyszłości, przy innym projekcie, wrócić do współpracy z Take-Two Interactive” - napisał Sebastian Wojciechowski, prezes People Can Fly.
„Bardzo wierzymy w Projekt Dagger i chcemy kontynuować prace nad nim w ramach naszych działań self-publishing. Gra nadal znajduje się w preprodukcji, a nasz zespół skupia się obecnie na dopracowaniu systemów walki i rozgrywki oraz migracji z Unreal Engine 4 na Unreal Engine 5”.
Take Two nie wyraziło zainteresowania przejęciem praw do polskiej gry, People Can Fly zamierza natomiast kontynuować prace i wydać tytuł własnym sumptem lub korzystając z pomocy innego wydawcy. Spółka poinformowała także, że podtrzymuje swoje dotychczasowe plany wydawnicze, które zakładają wydawanie jednej gry rocznie, począwszy od 2024 roku.
People Can Fly to zasłużone polskie studio z dwudziestoletnią historią. W ich portfolio znajdziemy takie produkcje jak legendarny Painkiller, udane Bulletstorm czy niedawne Outriders. Oprócz tajemniczego Project Dagger, które ma „zaskoczyć fanów”, firma rozwija jeszcze sześć innych projektów.