Problemy Baldur’s Gate 3. Twórcy wycofali nową łatkę i zepsuli zapisy
Do czasu jej naprawienia.
Wydany wczoraj wieczorem patch do Baldur’s Gate 3 wywołał więcej problemów niż pożytku. Deweloperzy krótko po północy wycofali aktualizację, lecz jeśli zdążyliśmy wykonać zapis rozgrywki już w nowej wersji, nie będziemy mogli go teraz wczytać.
Hotfix #4 obiecywano już jakiś czas temu. Łatka wprowadza szereg mniejszych poprawek i zmian, związanych choćby z odpoczywaniem. Zwiększono też pulę punktów życia pewnej skrzydlatej towarzyszki, by była mniej irytująca, a nawet usprawniono wsparcie dla modów podnoszących limit maksymalnego poziomu doświadczenia.
Nie są to jednak żadne znaczące innowacje i modyfikacje. Pomimo tego, gracze szybko zaczęli informować o licznych problemach ze stabilnym działaniem gry zaraz po instalacji nowej aktualizacji. Larian zareagowało, wycofując patch do czasu rozwiązania usterek.
„Ze względu na błąd kompilacji powodujący nowe awarie, na razie wycofaliśmy Hotfix #4. Udostępnimy go ponownie, gdy tylko znajdziemu i naprawimy przyczynę” - napisano w komunikacie na Steamie.
„Jeśli zapisaliście dane od czasu aktualizacji, nie będziecie mogli ich wczytać, dopóki nie opublikujemy ponownie poprawki” - dodano. „Można kontynuować grę na zapisach z Hotfiksu #3. Przepraszamy za utrudnienia”.
Jak widać, największy problem mają osoby, które zdążyły zagrać wczoraj wieczorem już po aktualizacji. Wczytanie wcześniejszych zapisów - tych jeszcze z wersji Hotfix #3 - może oznaczać utratę postępów, więc być może warto wstrzymać się z rozgrywką do czasu wydania załatanej łatki. To jednak Baldur’s Gate 3 i nie tak łatwo jest się oderwać od przygody...