Proces projektowania poziomów w nowej odsłonie serii Hitman
„Każdy obszar musi mieć jakieś znaczenie.”
Deweloperzy z IO Interactive opublikowali krótki materiał wideo, w którym opowiadają o tworzeniu poziomów w nowej odsłonie cyklu Hitman.
- Proces zaczyna się „na papierze”. Mamy pewien zarys związany z tym jaką lokację chcemy stworzyć, jaki jest układ pomieszczeń, jakie jest ich przeznaczenie - zaznacza Jacob Mikkelsen, główny projektant poziomów.
Ważny jest także, co wydaje się oczywiste, główny cel, który bohater ma wyeliminować. Projektanci od początku muszą zaplanować co będzie robić przyszła ofiara Agenta 47 w każdym pokoju, w którym się znajdzie.
- Istotna jest również liczba potencjalnych wypadków, jakie wypadki można „zaprojektować” w konkretnej lokacji. To wszystko jest tylko wstępem do prac - podkreśla Mikkelsen.
- Każdy obszar musi mieć jakieś przeznaczenie - dodaje Marta La Mendola, projektantka.
Po wielu testach twórcy dodają kolejne warstwy szczegółów i elementów, które nie były niezbędne wcześniej. Dopiero po takim procesie poziom trafia do grafików, którzy bazują na prototypie, często zmieniając go w znaczny sposób.
- W końcu narracja, postaci, obiekty, wszystko zaczyna ze sobą naturalnie współgrać - podsumowuje główny projektant.
Hitman debiutuje w marcu na PC, PS4 i Xbox One. Gracze otrzymają pierwszy epizod nowych przygód Agenta 47, kolejne lokacje i misje będą publikowane regularnie po premierze.
Zobacz: Hitman - poradnik i opis przejścia
Dziś poinformowano także, że wersja beta zostanie udostępniona na PC w najbliższy piątek, 19 lutego. Zagrają wszyscy, którzy zamówili grę przed premierą.