Producent DayZ uspokoja fanów zaniepokojonych postępami prac
Hicks: „Gracie w wersję deweloperską.”
Producent gry DayZ, opowiadającej o sztuce przetrwania w świecie opanowanym przez zombie, stara się uspokoić fanów, zaniepokojonych powolnym rozwojem produkcji.
Brian Hicks wypowiedział się na oficjalnym forum dyskusyjnym, w temacie zatytułowanym: „Kto jeszcze stracił wiarę w DayZ?”
Deweloper interweniuje po dziewięciu stronach wpisów, gdzie motywem przewodnim jest narzekanie na stan produkcji, rozwijającej się powoli mimo licznych aktualizacji.
Hicks zapewnia, że DayZ jest we wczesnej fazie produkcji. Wypalonym graczom zarekomendował przerwę.
„Nie gracie w DayZ, a w wersję deweloperską” - napisał. „Wczesną wersję deweloperską. Główne prace nad tytułem trwają od 11 miesięcy, podczas gdy w standardowych warunkach powinny to być trzy lata.”
„Ocenianie tak wczesnej wersji jest jak krytykowanie obrazu po kilku ruchach pędzla. Mogę obiecać, że żaden z waszych ulubionych tytułów AAA nie przypominał efektu końcowego w tak wczesnej fazie.”
„Zróbcie sobie przerwę i wróćcie podczas testów wersji beta lub po premierze. Okres dostępu w Early Access będzie składał się z wielu lepszych i gorszych momentów. Taka jest natura tworzenia gier. To dla nas wszystkich bardzo stresujące, ale możecie pomóc w kształtowaniu rezultatów końcowych.”
„Według mnie było warto. Nie wszyscy muszą się jednak z tym zgadzać i nie można ich za to winić.”
DayZ ukazało się w programie Early Access z wczesnymi wersjami gier w grudniu 2013 roku i nadal pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się tytułów na Steamie.
„Zalecamy, by nie kupować gry w obecnym jej stanie. Produkcja przeznaczona jest dla osób, które zdają sobie sprawę z tego, czym jest Wszesny Dostęp i są zainteresowane przystąpieniem do trwającego cyklu deweloperskiego” - ostrzegają twórcy na Steamie.
Hicks zapewnia, że deweloperzy z czeskiego studia Bohemia Interactive nadal starają się opublikować wersję beta pod koniec tego roku. W tym samym okresie firmę opuści Dean „Rocket” Hall, główny pomysłodawca projektu.
W sierpniu na targach Gamescom ogłoszono, że DayZ trafi także na konsole PlayStation 4.