Skip to main content

Producent Dead Space 3 chciałby stworzyć grę od początku

„Nie pozwolono nam zrobić horroru”.

Dead Space 3 jest dzisiaj słusznie uznawane za najsłabszą odsłonę serii, porzucającą mroczny klimat dwóch pierwszy części na rzecz akcji. Scenarzysta i producent Chuck Beaver przyznaje, że chciałby stworzyć grę niemal kompletnie od zera, gdyby tylko nadarzyła się okazja.

Deweloper pojawił się w rozmowie z podcastem CaptainBribo. Jak wyjaśniał, zachowałby większość założeń świata przedstawionego oraz postać Ellie, ale kobieta miałaby „inne relacje z Isaacem”. Twórca następnie „przerobiłby większość głównej fabuły”.

Opowieść ściślej koncentrowałaby się właśnie na głównym bohaterze, choć Beaver chętnie zachowałby pewne wizualne elementy trybu kooperacji, by móc pokazać te same wydarzenia z perspektywy obu postaci.

Co interesujące, deweloper przyznał, że jego zespołowi „od samego początku nie pozwolono stworzyć horroru”, więc „plan [dla Dead Space 3] zakładał rozszerzenie na inne gatunku rozgrywki”. Słowa te można zapewne postrzegać jako komentarz na temat nacisków wydawcy, Electronic Arts.

- Ostatecznie wszystkie te elementy nie tylko nie trafiły do nowych odbiorców, ale jednocześnie utracono dotychczasową grupę docelową - wspomina Beaver.

Kto wie, być może deweloper dostanie kiedyś szansę na zrealizowanie planów. Remake pierwszego Dead Space okazał się być sporym sukcesem dla Electronic Art. Tak szeroko zakrojone modyfikacje w oryginalną formułę „trójki” z pewnością wymagałyby znacznie więcej pracy, ale pomarzyć zawsze można.

Zobacz także