Producent Deadly Premonition wraca do tworzenia gier
„Swery” kończy urlop.
Hidetaka „Swery” Suehiro zakończył urlop zdrowotny i powraca do tworzenia gier wideo. W tym celu założył nowe, niezależne studio w Osace - White Owls Inc.
Na Zachodzie deweloper znany jest najlepiej chyba za sprawą nietypowego horroru Deadly Premonition, choć odpowiadał między innymi także za Spy Fiction na PS2 czy przygodówkę D4: Dark Dreams Don't Die, wykonaną dla Microsoftu.
Większość kariery spędził w założonym przez siebie studiu Access Games. Z oficjalnej strony internetowej White Owls Inc. wynika, że Suehiro jest obecnie jedynym pracownikiem nowej firmy, jeśli nie liczyć pluszowej małpki o imieniu Sharapova.
Działalność ma koncentrować się na klasycznych grach wideo i tytułach na sprzęt rzeczywistości wirtualnej, ale także na książkach czy nawet instalacjach artystycznych. „Swery” zapewnia, że chce eksplorować „szerokie spektrum dziedzin”.
Suehiro ogłosił w listopadzie 2015 roku, że udaje się na urlop zdrowotny w związku z wykryciem u niego hipoglikemii reaktywnej. W październiku następnego roku poinformował o odejściu z Access Games, a w listopadzie powstało White Owls Inc., ujawnione światu dopiero teraz.
Jak przyznaje producent w rozmowie z serwisem Gamasutra, roczna przerwa pozwoliła mu przyjrzeć się sytuacji:
- Zacząłem czuć pewne zagrożenie w związku z dużą różnicą między japońskim i międzynarodowym rynkiem. Czułem także zmiany zachodzące w naszych czasach oraz w mojej własnej filozofii - wyjaśnia Suehiro.
- Chciałem coś z tym zrobić, ale nie mogłem wypełnić pustki z wewnątrz unikatowego środowiska, jakim jest japońska firma - mówi o Access Games.
- Podczas tych rozterek otrzymałem poradę od kolegów z Zachodu: „Zamiast próbować przekonać ludzi wokół siebie, powinieneś odzyskać niezależność i skupić się na robieniu czegoś, w co wierzysz!” To miało idealny sens. Natychmiast zacząłem przygotowania.