Producent Dragon Age: Inkwizycja - „Skyrim zmienił rynek gier RPG”
Otwarte światy będą dominować w grach obecnej generacji - uważa Mark Darrah.
Producent Dragon Age: Inkwizycja z BioWare - Mark Darrah - przyznał w jednym z ostatnich wywiadów, że to właśnie gry z otwartym światem mogą zdefiniować obecną generację konsol, a rynek produkcji RPG zmienił się wraz z debiutem Skyrima.
- Skyrim kompletnie zmienił rynek gier RPG. Oblivion sprzedał się pewnie na poziomie 6 milionów egzemplarzy, a Skyrim w 20 mln. Właśnie to, w pewnym stopniu, wpłynęło na zmiany.
- Gracze się starzeją i zazwyczaj mają mniej czasu, co zmienia ich oczekiwania, jeśli chodzi o elementy rozgrywki. Nie bez znaczenia jest także nostalgia. Mogą więc być bardziej przywiązani do niektórych opcji - wyjaśnia Darrah w rozmowie z serwisem Games Industry.
- A tu nagle mamy 15 milionów osób, dla których pierwszą grą RPG był Skyrim. Mają całkiem inne oczekiwania związane z historią i eksploracją. Myślę, że właśnie w tym drugim elemencie widzimy największe zmiany.
Deweloper przyznał, że wraz ze zwiększoną mocą PlayStation 4 i Xbox One, gry RPG mogą ponownie wrócić na czołówki list sprzedaży.
- Sprzęt znowu pozwala na zwiększenie skali. Tradycyjnie widzimy, że wraz ze zmianą generacji inny gatunek wybija się na czoło. Jeszcze generację temu nie były to strzelanki, a gry wyścigowe. Jeśli cofniemy się jeszcze dalej, do epoki PlayStation 1, to zauważymy większą popularność RPG.
- Myślę, że znowu obserwujemy taką sytuację. Nie wiem, czy gry RPG będą dominowały w tej generacji, ale myślę, że główną rolę odegrają właśnie produkcje z otwartymi światami.
Darrah zdradził również, że BioWare rozwijało w przeszłości sieciową produkcję Blackfoot, której elementy zostały uwzględnione w Dragon Age: Inkwizycja.
- Mieliśmy projekt o nazwie kodowej Blackfoot, gdy pierwszy raz testowaliśmy silnik Frostbite. To była gra w świecie Dragon Age, tylko w sieci, jeszcze przed Dragon Age 2. Stała się później podstawą dla technologii Dragon Age: Inkwizycja.
Warto zauważyć, że po raz pierwszy w historii serii, Inkwizycja zaoferuje tryb sieciowej kooperacji, ale w całkowitym oderwaniu do kampanii fabularnej. O zaletach produkcji z otwartym światem wypowiadał się ostatnio także Ubisoft.
Produkcja zadebiutuje 21 listopada na PC, PlayStation 3, PS4, X360 i Xbox One.