Producent Gunpoint o procesie tworzenia gry
Tom Francis o wpływie dziennikarskiego doświadczenia na prace nad własnym projektem.
Twórca niezależnej produkcji Gunpoint opowiedział o doświadczeniach związanych z pracami nad grą wideo, z perspektywy człowieka zajmującego się wcześniej zawodowo pisaniem o elektronicznej rozrywce.
Tom Francis, były dziennikarz PC Gamera, wypowiedział się w rozmowie z GamesIndustry m.in. na temat stosunków z przedstawicielami prasy.
- Kontakty z prasą naprawdę otworzyły mi oczy. To naprawdę fantastycznie, kiedy piszą o grze, ale kiedy nie piszą, ciężko tego nie brać do siebie - zaznaczył twórca.
Francis powiedział, że na pewnym etapie tworzenia Gunpoint rozesłał wczesną wersję projektu do 23 dziennikarzy, z czego tylko trzech opisało grę.
- Jako dziennikarz, kiedy nie odpowiadasz na takie wiadomości, po prostu myślisz, ze zrobisz to później - przyznał. - Ale ta sytuacja uświadomiła mi, że kiedy jesteś twórcą, taki brak odpowiedzi traktujesz jako sygnał, że kogoś twoja gra w ogóle nie obchodzi, że jesteś nikim.
Były pracownik magazynu PC Gamer zauważył również, że jako deweloper zupełnie inaczej zaczął spoglądać na recenzje.
- W dniu premiery Gunpoint byłem strasznie zajęty, nie miałem czasu na czytanie. Wiem, że to okropne, ale po prostu w takich sytuacjach patrzysz tylko na oceny końcowe.
Francis podkreślił też, że duże znaczenie dla procesu tworzenia gry miała jego kariera dziennikarska.
- Przez dziewięć lat starałem się stawać coraz lepszym w rozpoznawaniu i szukaniu tego, co jest najważniejsze dla dobrej gry - stwierdził deweloper. - Więc później, kiedy zacząłem robić własny projekt, to sprawiło, że było mi łatwiej zdecydować co powinno być priorytetem.
- W szczególności chodzi o dużo drobnostek, do których wielu twórców przywiązuje za dużo uwagi, a które można pominąć, zostawić na koniec, jeżeli okażą się zabierać zbyt dużo czasu. Różnego rodzaju menusy są dobrym przykładem.
Tom Francis jest oczywiście zadowolony z sukcesu Gunpoint. Nie planuje tworzyć dużego studia, ale chce zająć się produkcją kolejnych gier. Jedną z nich będzie strategia, a drugą produkcja z naciskiem na element skradankowy.
Gunpoint to dwuwymiarowa platformowo-logiczna produkcja, w której wcielamy się w szpiega-hakera.