Producent Monster Hunter: World nie jest zwolennikiem „lootboxów”
Uważa, że zaburzają rozgrywkę.
Monster Hunter: World jest produkcją, w której gracze nie uświadczą kupowanych za prawdziwe pieniądze skrzynek z losową zawartością. Na ten temat wypowiedział się jeden z głównych twórców projektu.
Producent gry - Ryozo Tsujimoto - w rozmowie z serwisem Trusted Reviews oznajmił, że nie jest zwolennikiem tak zwanych lootboxów. Deweloper uważa, że mogłyby zaburzyć charakterystyczne dla cyklu mechanizmy rozgrywki.
- Chcemy, by gracz w trakcie zabawy sam odkrył, co sprawia, że nie może poradzić sobie z daną przeszkodą i znalazł rozwiązanie problemu. W momencie, gdy pokonujemy określoną trudność, czujemy się wspaniale - tłumaczy.
- Dlaczego mielibyśmy pozwolić pójść na skróty, pozbawiając wspomnianego uczucia, by zarobić trochę pieniędzy? To nie ma sensu. Nie chcemy przeszkadzać w tym procesie - dodaje.
Zobacz: Monster Hunter: World - Poradnik, Solucja
Deweloper podkreśla, że skrzynki z losową zawartością nie sprzyjają też rozgrywce w kooperacji, będącej istotnym elementem powstającej gry. Jeżeli jeden z członków drużyny posiadałby kupioną za gotówkę broń, mogłoby dojść do tarć z graczami niewydającymi prawdziwych pieniędzy.
Jednocześnie Capcom opublikował materiał prezentujący kolejne fragmenty rozgrywki z produkcji. Dziewięciominutowe nagranie przedstawia jedną z pierwszych lokacji, które zwiedzimy podczas zmagań - Coral Highlands.
Warto zaznaczyć, że dokładnie za tydzień - 18 stycznia - na PS4 rozpocznie się trzecia i ostatnia faza testów beta, trwająca do 22 stycznia.
Monster Hunter: World debiutuje wkrótce potem - 26 stycznia - na PS4 i Xbox One. W planach jest również wersja PC, która jednak ukaże się dopiero jesienią.
Dzisiaj pisaliśmy o tym, że - jak twierdzi wspomniany producent Tsujimoto - powodem opóźnienia wydania komputerowego jest chęć przeznaczenia dodatkowego czasu na prace i udoskonalenie różnych elementów rozgrywki, w tym rozgrywek sieciowych.
Podstawowe założenia serii pozostają niezmienione - w grze chodzi o tropienie i pokonywanie coraz silniejszych przeciwników, z których pozyskujemy materiały, by ulepszać ekwipunek, a potem polować na jeszcze silniejsze stwory.