Producent Scalebound przeprasza fanów anulowanej gry
Kamiya nie składa broni.
Wcześniej w tym tygodniu Microsoft potwierdził, że gra akcji Scalebound jednak nie ujrzy światła dziennego. Szef działu Xbox - Phil Spencer - uważa, że to decyzja dobra dla graczy, a teraz głos zabrali przedstawiciele odpowiedzialnego za prace studia PlatinumGames.
„Jest nam przykro, że 9 stycznia 2017 roku Microsoft Studios poinformowało o anulowaniu Scalebound. Jesteśmy rozczarowani, że na tym się skończyło. Zwłaszcza, że wiemy, ilu naszych fanów czekało na grę” - napisano na oficjalnym blogu.
„Patrząc w przyszłość, będziemy starali się nadal dostarczać wysokiej jakości gry, zaczynając od NieR: Automata w marcu, uwzględniając także Granblue Fantasy Project Re:Link oraz Lost Order” - dodaje dyrektor generalny Kenichi Sato.
Ten pierwszy tytuł to gra akcji na PS4. Premiera w przyszłym roku, w Japonii. Lost Order to strategia na urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android.
Głos na Twitterze zabrał także sam Hideki Kamiya, kontrowersyjny producent z PlatinumGames, współtwórca Resident Evil 2, Viewtiful Joe, Ōkami, Bayonetty czy właśnie Scalebound.
„Przepraszam wszystkich, którzy czekali na tę grę” - napisał w cyklu wpisów. „Przepraszam za takie złe wiadomości na początku roku. Mogę tylko obiecać, że nadal będą dostarczał fajne tytuły.”
„Będę pracował jeszcze ciężej, by więcej was tak nie zawieść, więc mam nadzieję, że nadal będziecie nas wspierać.”
„No i... Urlop w celach zdrowotnych? Ja? Nie ma szans” - dodał, nawiązując do doniesień, że problemy Scalebound wynikały po części z konieczności wysłania części producentów gry na miesięczny urlop ze względu na nadmiar stresu podczas prac.
Warto także wspomnieć o słowach Phila Spencera:
„To była trudna decyzja. Wierzymy, że rezultat jest lepszy dla graczy na Xboksach, choć nadal rozczarowujący. Skupiamy się na naszej ofercie na 2017 rok” - napisał na Twitterze o anulowaniu Scalebound.