Producent World of Warcraft krytykuje Blizzard. Firma odpowiedziała
Mowa o „mapach kryzysowych”.
Jak wczoraj opisywaliśmy, część deweloperów wewnątrz Blizzarda nie jest zadowolona z liczby pracowników, jacy w ostatnim okresie odchodzą ze słynnego studia. Teraz firma odpowiedziała na zarzuty.
„Mówię o tym głośno, bo zaledwie w tym tygodniu pożegnałem kolejnego współpracownika. Blizzard traci niesamowicie utalentowanych ludzi, bo ktoś u sterów nie potrafi wsłuchać się w potrzeby producentów, którzy tworzą ich produkty” - tłumaczył na Twitterze niejaki „Glaxigrav”, jeden z producentów World of Warcraft.
W komunikacie dla serwisu MassivelyOP firma odpowiadała bez konkretów i zapewniała tylko, że posiada „liczny i niezwykle utalentowany zespół, który dostarcza społeczności więcej zawartości niż kiedykolwiek wcześniej”. Poza tym pozostaje „zaangażowana w słuchanie opinii graczy”.
Nieco dalej w łańcuchu wypowiedzi „Glaxigrav” ujawnił więcej: „tworzymy mapy kryzysowe na temat tego, co możemy, a czego nie możemy opublikować. Zmagamy się z ograniczonymi zasobami ludzkimi. Mam harmonogram, na którym wykreślam nazwiska w miarę tego, jak spływają wypowiedzenia” - narzekał producent.
W tym temacie Blizzard wypowiedział się już w oświadczeniu dla serwisu IGN. Jak zapewniono, tworzenie map kryzysowych „nie jest praktyką w zespole World of Warcraft. Ale podejmowanie decyzji w oparciu o priorytety, iterowanie i dbanie o jakość to już codzienne elementy tworzenia gier” - napisano.
Komu wierzyć? Warto zauważyć, że „Glaxigrav” nie jest odosobnionym przypadkiem. Poparła go choćbyu Allison Steele, projektantka słynnego MMORPG. Jej zdaniem przyczyną problemów kadrowych i licznych odejść jest program, który zmusił twórców do porzucenia pracy zdalnej i powrót do biur po pandemii.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.