Producent World of Warcraft wskazuje największy problem Blizzarda
Deweloperzy są zgodni.
Producent World of Warcraft postanowił publicznie wypunktować jeden z największych problemów Blizzarda. Zdaniem dewelopera, studio traci zbyt wielu utalentowanych pracowników, co drastycznie wpływa na morale zespołu.
„Mówię o tym głośno, bo zaledwie w tym tygodniu pożegnałem kolejnego współpracownika. Blizzard traci niesamowicie utalentowanych ludzi, bo ktoś u władzy nie potrafi wsłuchać się w potrzeby producentów, którzy tworzą ich produkty” - tłumaczył Adam „Glaxigrav” we wpisie na Twitterze. „Różnorodność i równość powinna tyczyć się także opinii, zwłaszcza gdy te poparte są danymi” - dodał.
Jak dowiadujemy się z kolejnych tweetów, to właśnie z powodu utraty „talentów” zespoły są zmuszane do tworzenia tzw. „planów kryzysowych” dla niewydanych jeszcze produkcji. „Ja chcę po prostu robić jeszcze lepsze gry i doświadczenia. Ale to nie będzie możliwe, jeśli pozbędziemy się wszystkich twórców” - wyjaśnił.
Swojego głosu w dyskusji udzieliła również Allison Steele - projektantka World of Warcraft. W odpowiedzi na wpis „Glaxigrava” wyjaśniła, że główną przyczyną problemów kadrowych był program RTO (pol. powrót do biura), który zmusił twórców do porzucenia pracy zdalnej. Jak dodała, wielu deweloperów nie zgodziło się na postawione warunki, dzięki czemu firma miała oszczędzić na odprawach, które musiałaby wypłacić zwolnionym pracownikom.
„World of Warcraft to liczny i niezwykle utalentowany zespół, który dostarcza społeczności więcej zawartości niż kiedykolwiek wcześniej. Pozostajemy zaangażowani w słuchanie opinii graczy i będziemy nadal dążyć do przekraczania ich oczekiwań” - odpowiedział Blizzard w oficjalnym oświadczeniu dla serwisu Massively Overpowered. Przedstawiciel firmy dodał również, że wspomniany przez „Glaxigrava” pracownik nie został zwolniony, a odszedł z własnej woli.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.