Producent z BioWare o problematycznej premierze Mass Effect: Andromeda
Uważa, że gra ukazała się w złym terminie.
Ubiegłoroczne Mass Effect: Andromeda spotkało się z dosyć chłodnym przyjęciem, rozczarowując wielu graczy. W opinii przedstawiciela odpowiedzialnego za projekt studia BioWare, na negatywny odbiór gry wpłynął między innymi termin premiery.
W serii wpisów opublikowanych na Twitterze producent wykonawczy firmy - Mark Darrah - poruszył kwestię najnowszej odsłony kosmicznej serii. Uważa, że ukazała się w dosyć „zatłoczonym” okresie (dzięki, IGN).
Wówczas zadebiutowało wiele innych tytułów, w tym Nier: Automata, Nioh, Horizon Zero Dawn i The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Deweloper twierdzi, że zawarte w Mass Effect: Andromeda mechanizmy wykonano lepiej w wymienionych grach.
Darrah przyznaje jednocześnie, że projekt studia BioWare był mocno niedopracowany i pełny błędów, zwłaszcza w dniu premiery. Dodaje też, że wydanie produkcji w innym terminie nie podniosłoby znacznie not przyznawanych przez media, ale średnia ocen mogłaby wzrosnąć o kilka punktów procentowych, podobnie jak sprzedaż.
„Teraz najważniejsze. Taka jest natura tej branży. Nie mamy pełnej kontroli nad tym, co kiedy wydajemy, ani nad planami konkurencji” - wyjaśnia producent.
Mass Effect: Andromeda jest najgorzej ocenianą odsłoną cyklu, a w dniu premiery borykało się z szeregiem błędów technicznych, w tym z problemami związanymi z animacjami twarzy. W efekcie EA podjęło decyzję o wstrzymaniu dalszego rozwoju cyklu.
Odpowiedzialne za tytuł studio BioWare Montreal zrestrukturyzowano - wielu pracowników oddelegowano do prac nad innymi projektami, w tym Star Wars Battlefront 2 i Anthem.