Produkcja Spider-Man 2 nie szła gładko. Sony wezwało twórców „na dywanik”
Deweloperzy obawiali się, że tytuł nie spełni oczekiwań.
Deweloperzy ze studia Insomniac Games przyznali, że produkcja gry Marvel’s Spider-Man 2 nie była prosta. W pewnym momencie do akcji wkroczyło Sony, które wezwało twórców na rozmowę i wyraziło obawy dotyczące jakości tworzonego produktu. Sprawiło to, że sporą część tytułu trzeba było znacząco przeprojektować.
Jak przyznał Bryan Intihar - dyrektor kreatywny studia - na antenie podcastu AIAS Game Maker’s Notebook, rozmowa z przedstawicielami wydawcy wywołała u niego dużo frustracji, ale i pomogło poprawić niedociągnięcia produkcji. Według dewelopera wynika to z tego, że twórca zwykle patrzy na swoje dzieło w emocjonalny sposób i dopiero ktoś z zewnątrz musi mu wskazać ewentualne problemy.
„Pamiętam, że był taki moment podczas prac nad grą, kiedy zrozumieliśmy, że druga połowa gry nie będzie zbyt dobra i nie osiągniemy zakładanego poziomu jakości” - wspomina Intihar. „Odbyliśmy wówczas bardzo gorącą dyskusję z producentami Sony, ale nie w sensie kłótni, tylko w sensie frustracji, że nie uda nam się dodać do gry wszystkiego, co chcieliśmy. Powiedzieli nam: »nie śledzimy waszej pracy codziennie, ale widzimy co robicie i to nie jest to, czego oczekujemy«”.
Następnie deweloper tłumaczy, że wywołało to u niego bardzo emocjonalną reakcję, ale ostatecznie postanowił ugiąć się pod krytyką i przemyśleć kluczowe aspekty rozgrywki. „Pamiętam, że dałem sobie pięć minut czasu i kiedy wszyscy rozmawiali, ja siedziałem i robiłem notatki, jak możemy wyciąć z gry niepasujące elementy i sensownie połączyć to, co zostało, minimalnym nakładem pracy. Mówię minimalnym, bo oczywiście nigdy nie chcesz rozwiązywać problemów poprzez tworzenie kolejnych problemów, a tak się czasem dzieje” - opowiada dalej twórca.
Ostatecznie wygląda na to, że zmiany wyszły grze na dobre, a Marvel’s Spider-Man 2 zostało bardzo ciepło przyjęte przez graczy oraz krytyków oraz uznane za jedną z najlepszych gier roku. Według agregatora Metacritic średnia ocen recenzentów wynosi 90 punktów na 100, natomiast gracze nadali grze uśrednioną punktację 9 na 10 możliwych punktów.