Profesjonalny gracz FIFA 20 napluł na logo EA - otrzymał bana na wszystkie przyszłe zawody
Wyzywał też firmę i pracowników.
Electronic Arts wykluczyło ze wszystkich planowanych zawodów w FIFA 20 Kurta Fenecha, profesjonalnego gracza, znanego pod pseudonimem Kurt0411. Impulsywny zawodnik wielokrotnie obrażał firmę, wyzywał pracowników, a nawet pluł na szaliki z logiem EA.
Fenech był już karany przez EA - w październiku 2018 roku zawieszono gracza na dwa miesiące, a potem zbanowano na krótko w marcu 2019 roku, po czym zawodnik otrzymał od wydawcy ostatnie ostrzeżenie. Powodem było nagminne łamanie kodeksu postępowania.
Kurt0411 opublikował na kanale YouTube kilka materiałów, w których krytykował EA Games, osoby zarządzające firmą i sposób prowadzenia biznesu. Nie to jednak było powodem najnowszego bana. Podczas niedawnego streamu, Fenech nie tylko zaczął wyzywać wydawcę, ale też podniósł kilka szalików i napluł na logo firmy.
- Nie wygrasz ze mną, nawet w tej g**nianej grze. Pie****cie się, EA - powiedział podczas transmisji Fenech, zwracając się do oponenta w meczu, po czym schylił się po szaliki EA.
Materiał udostępnił na Twitterze inny streamer o pseudonimie DrJarba, krytykując impulsywne zachowanie i nazywając je „obrzydliwym”, na co Kurt odparł: „te 50 sekund jest lepsze niż cała twoja kariera streamera”.
Krótko po transmisji, EA wystosowało oficjalny komunikat: za wulgarne zachowanie i nagminne naruszanie zasad Fenech jest wykluczony ze wszystkich turniejów FIFA 20 Global Series.
Kurt0411 odpowiedział na bana na Twitterze. Stwierdził, że jest „emocjonalny, więc mówi to, co przychodzi mu do głowy”, co „dziś jest uznawane za zbrodnię”.
Zaznaczył też, że „EA powinno się wstydzić produktów, które wypuszcza na rynek”, a ponadto że otrzymał bana tylko dlatego, że wydawca boi się, iż Kurt powie na żywo „jak zepsutą grą jest FIFA”.
Zobacz: FIFA 20 - poradnik i najlepsze porady
Co ciekawe, większość użytkowników Twittera stoi po stronie zawodnika. Na portalu popularność zdobywa hashtag #FreeKurt, a więc „uwolnić Kurta”.
Następnie: Hideo Kojima tłumaczy, dlaczego tworzy nieszablonowe gry - jak Death Stranding