Skip to main content

Project CARS 2 - dane techniczne pojazdu

Na co zwrócić uwagę przy wyborze samochodu.

Wybór auta, zarówno tego prawdziwego jak i wirtualnego, często wiąże się z upodobaniem marki, wyglądem, ale zawsze finalnie sprawa rozbija się o osiągi i możliwości pojazdu. Jeśli jesteś początkującym graczem i dopiero stawiasz pierwsze kroki w Project CARS 2 i ogólnie grach wyścigowych, ta strona przeznaczona jest dla ciebie.

Wytłumaczymy tu w możliwie jasny sposób podstawowe dane techniczne, które wyświetlać się będą przy każdym aucie wybranym z listy. Takie okno pojawiać się będzie chociażby przy okazji konfigurowania własnego wyścigu, o czym piszemy więcej w tym miejscu - Project CARS 2 - jak stworzyć własny wyścig.

Poniżej prezentujemy przykładowe okno z danymi technicznymi pojazdu. Oprócz zwizualizowania samochodu możemy tu zauważyć logotyp producenta, nazwę auta, jego kraj pochodzenia oraz rok, w którym był wyprodukowany. Do kolejnych atrybutów przygotowaliśmy oddzielne opisy.

1. Grupa pojazdu - przynależność do danej klasy. W zależności od wyborów konfiguracji wyścigu możemy ścigać się z innymi autami należącymi do tej samej grupy.


2. Rodzaj napędu - określa które osie odpowiadają za napęd samochodu. Może być to oś przednia, tylna lub obie (na cztery koła). Auta z napędem na cztery koła charakteryzują się najlepszą przyczepnością i dużą prędkością, z jaką można pokonywać nimi zakręty.

Samochody z napędem na tylną oś często bywają nadsterowne, zwłaszcza przy zbyt szybkim pokonywaniu zakrętów. Niewątpliwie są to auta najtrudniejsze do opanowania, zwłaszcza gdy dysponują dużą mocą silnika i olbrzymim momentem obrotowym.

Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z wirtualnymi wyścigami, dobrze jest zacząć od pojazdów z napędem na przednią oś. Są najprostsze w opanowaniu, lecz w przypadku ich mocniejszych wariantów łatwo wypaść nimi z trasy na zakręcie, a to z powodu ich podsterowności.


3. Prędkość maksymalna - wyrażona w kilometrach na godzinę maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć samochód. Bardzo często jest zablokowana przez producenta lub w związku z wymogami stawianymi przez rodzaj imprezy lub przynależność do danej grupy. Jest to czynnik bardzo istotny głównie na tych trasach, na których znajduje się dużo długich i prostych odcinków.


4. Przyspieszenie od 0 do 96 km/h - określa czas, w którym auto osiąga niemal 100 kilometrów na godzinę. Na powyższym przykładzie znajduje się przedział 0-60 odnoszący się do jednostek imperialnych, a więc mil. Jest to zdecydowanie ważniejszy współczynnik, jeśli spodziewamy się tras krętych i skomplikowanych, gdzie nabieranie szybkości po wyjściu z zakrętu jest kluczowe.


5. Moc silnika - określona w koniach mechanicznych. Nie zawsze większa ilość oznacza lepsze rezultaty. Bardzo istotny jest tutaj związek z masą pojazdu, dzięki któremu możemy obliczyć ilość KM przypadających na jedną tonę pojazdu.


6. Waga - masa pojazdu określona w kilogramach.


7. Skrzynia biegów - rodzaj skrzyni biegów nie będzie cię zajmował, jeśli preferujesz jazdę na automacie. Określona jest tu liczba biegów oraz rodzaj skrzyni: sekwencyjna lub chociażby w układzie H. Dla chcących zwiększenia realizmu i posiadających zestaw kierownicy z H-shifterem może być to przydatna wiadomość, aby dostosować rodzaj zmiany biegów do autentycznie występującym w danym aucie skrzyni.


8. Rodzaj silnika - określa sposób ułożenia cylindrów i ich ilość. Następuje tutaj podział głównie na dwa rodzaje: silnik rzędowy (cylindry ustawione w rzędzie) lub silnik widlasty (znany też jako V, gdzie cylindry ustawione są w rzędach, w kształcie wspomnianej litery).

Prędkość osiągana w zakrętach i stabilność podczas tego manewru to klucz do sukcesu w Project CARS 2.

Od rodzaju silnika uzależniona jest potencjalna ilość cylindrów - w silnikach rzędowych może to być liczba nieparzysta, czego nie można powiedzieć o widlastych.


9. Właściwości - w tym miejscu możesz znaleźć informacje o szczególnych dodatkach, głównie w nowszych autach. Zazwyczaj są to szczegóły dotyczące systemów, na przykład ABS lub kontroli trakcji (TC).



10. Trudność kontroli - określona trzema poziomami. Jeśli jesteś początkujący, raczej unikaj tych z dwoma lub trzema paskami. Ciekawym wyborem na start przygody z wirtualną jazdą jest Toyota GT 86.


11. Prędkość na zakrętach - im więcej zapełnionych pasków, tym lepiej. Większa prędkość osiągana na zakrętach przełoży się bezpośrednio na twój lepszy wynik. Wyższy poziom tego współczynnika odnosi się także do stabilności auta na wirażach.

Zobacz także