Skip to main content

Project CARS 2 - dziesięć porad na początek

Co warto wiedzieć, zanim wskoczymy za kierownicę.

Gracze, którzy mieli przyjemność zapoznania się z pierwszą częścią gry, w Project CARS 2 powinni poczuć się jak w domu od pierwszego uruchomienia gry. Szybka konfiguracja kontrolera, wyłączenie wszelkich pomocy i można już wskakiwać za wirtualną kierownicę ulubionego pojazdu. Co jednak, jeśli nie miałeś zbyt dużo do czynienia z podobnymi grami?

Przygotowaliśmy kilka porad, które mogą okazać się bardzo przydatne na samym początku zabawy. Zwłaszcza, jeśli świat wirtualnych wyścigów o realistycznym modelu jazdy to dla ciebie swoista nowość. Zapraszamy do lektury!


1. Era jazdy przy użyciu klawiatury bezpowrotnie minęła. O ile niektóre gry typowo zręcznościowe są możliwe do ukończenia na tym rodzaju kontrolera, tak w przypadku tytułów o symulacyjnym zacięciu jest to zupełnie bez sensu. Oczywiście, nie każdy posiada kierownicę, ale porządny pad z analogowymi triggerami jest niezbędnym minimum do przyzwoitego wyczucia każdego samochodu.

2. Slightly Mad Studios, producent gry, postawił bardzo wysoką poprzeczkę, jeśli chodzi o oprawę graficzną. Project CARS 2 zachwyca wizualną stroną, co rzutuje również na wydajność, jeśli gramy w pecetową wersję. Jeżeli zauważasz spadki płynności, koniecznie zmniejsz detale graficzne w ustawieniach gry. Płynność rozgrywki to podstawa prawidłowych reakcji, gdzie ułamki sekundy są na wagę złota.

Mechanicy pracują do późna, aby zapewnić ci najlepsze wrażenia z prowadzenia auta.

3. Zaawansowane ustawienia samochodu stanowią klucz do urywania kolejnych ułamków sekundy. Nie każdy jednak ma ochotę lub czas, aby zagłębiać się w szczegóły. Popsuć można dużo, gdy nie ma się stosownej wiedzy na temat konfiguracji danych podzespołów. Gdy jednak wybierzesz każdą z nich, zauważysz podpowiedź dotyczącą ustawień. Warto je czytać, aby lepiej zrozumieć zasady działania samochodu.

4. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, aby wycisnąć z własnego pojazdu siódme poty, skorzystaj z okrążeń treningowych. Gdy po kilku kółkach wrócisz do boksu, będziesz mógł skorzystać z usług inżyniera twojego zespołu. Wówczas odpowiedz na kilka prostych pytań, w których określisz działanie samochodu, dzięki czemu zostaną naniesione stosowne poprawki w sposób automatyczny.

5. Gdy jesteśmy już przy okrążeniach treningowych, warto zatrzymać się przy nich na nieco dłużej. Każdy chciałby osiągać wspaniałe rezultaty zaraz po chwyceniu kierownicy, ale nie zawsze jest to możliwe. Zwłaszcza, kiedy nasza znajomość toru jest przeciętna lub nawet zerowa. Właśnie po to warto dać sobie nieco czasu i zanim wskoczymy od razu do wyścigu, skorzystajmy z szansy na praktykę treningową.

6. Zaraz po treningu następuje sekcja odpowiedzialna za kwalifikacje. Od twojego wyniku uzależniona jest pozycja startowa w głównym wyścigu. Obserwuj czasy innych kierowców i oszacuj czy jesteś w stanie wykrzesać z siebie nieco więcej. Gdy eliminacje rozpoczną się w deszcz, nie poddawaj się. Kto wie, może za kilka okrążeń się przepogodzi?

Dobra analiza toru to połowa sukcesu. Reszta to „tylko” ustawienia i umiejętności.

7. Jeśli jesteś początkujący, spróbuj od włączenia pomocniczej linii, która pokaże ci najlepszy tor jazdy podczas pokonywania zakrętów, a także miejsca, w których jedziesz za szybko. Zielony kolor oznacza, że możesz trzymać gaz wciśnięty w podłogę. Jeżeli zacznie zmieniać się na żółty, czas rozpocząć hamowanie. Czerwony z kolei oznacza, że jedziesz zdecydowanie za szybko.

8. Odpowiednia prędkość to podstawa, lecz nie mówimy tu tylko o długich prostych. Wyścigi wygrywa się w zakrętach, a konkretniej podczas ich szybkiego pokonywania. Szybko jednak zauważysz, że szarżowanie z gazem na łukach spowoduje obrócenie auta, co zwykle jest efektem wejścia w zakręt ze zbyt dużą prędkością lub za wczesnym dodaniem gazu u jego wyjścia.



9. Nie na każdym zakręcie trzeba hamować, co również może wprowadzić w nieplanowany poślizg auta. Czasami, głównie na lekkich łukach, wystarczy po prostu lekko ująć gazu lub całkowicie zdjąć nogę z pedału lub palec z przycisku. Pozwól sobie na kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt okrążeń na danej trasie, aby móc porównać różne techniki pokonywania danego zakrętu.

10. Jeśli to wciąż za mało, spróbuj włączyć w opcjach gry stosowne pomoce - ABS i kontrola trakcji znacznie ułatwią ujarzmianie kilkusetkonnych maszyn. Wraz z postępami zaczniesz czuć się pewniej, wówczas możesz pozwolić sobie na osłabienie działania systemów lub całkowite ich wyłączenie.

Szerokiej drogi i przyczepności na zakrętach!

Zobacz także