Project Méliès to nowa gra twórców Layers of Fear i Observer
Powrót Bloober Team.
Krakowskie studio Bloober Team - twórcy Layers of Fear i Observer - ujawniło nowy tytuł, który roboczo nazywa się Project Méliès.
Data premiery oraz platformy docelowe nie są znane. Można jednak spodziewać się, że gra zadebiutuje na PC, a być może także na konsolach PS4 i Xbox One.
Szczegółów na temat produkcji nie przedstawiono zbyt wiele. Deweloperzy najwyraźniej inspirują się dziełami francuskiego filmowca Georgesa Mélièsa, którego nazwisko umieszczono w tytule.
Na związek z kinem wskazuje jeszcze opublikowany zwiastun. Krótki materiał rozpoczyna się od charakterystycznego odliczania, a później kamera przesuwa się, prezentując zatopione przedmioty, w tym taśmy filmowe. Na końcu pokazano biurko, które może służyć do montażu nagrań.
Wydawcą projektu jest Gun Media - amerykańska firma, której nakładem ukazało się Friday the 13th. Przedstawiciele spółki obiecują, że więcej informacji na temat gry - między innymi datę premiery - Bloober Team ujawni w „niedalekiej przyszłości”.
Przedstawiona w grudniu ubiegłego roku strategia działania polskiego zespołu sugeruje, że Project Méliès będzie horrorem psychologicznym - studio postanowiło koncentrować się tylko na tego typu tytułach. Nie zabraknie zapewne eksploracji i nacisku na fabułę.
Prace mogą być bliskie ukończenia. Wiosną ubiegłego roku krakowska ekipa powiedziała Eurogamerowi, że przygotowuje tajemniczą grę - najprawdopodobniej zapowiedzianą właśnie produkcję. To oznacza, że jest rozwijana od co najmniej roku.
Ostatnim projektem Bloober Team jest wydane w sierpniu 2017 roku Observer. Akcję osadzono w futurystycznym Krakowie. Gracz wciela się w jednego z neuronowych detektywów, zwanych Observerami. Elitarna, finansowana przez korporacje jednostka zdolna jest do hakowania i przejmowania umysłów przestępców.
Za swoje dokonania członkowie rodzimego studia zostali nagrodzeni Paszportami Polityki. Deweloperów doceniono za „konsekwentne podążanie własną drogą i rzadką umiejętność godzenia twórczych ambicji z realiami trudnego dla wymagających produkcji rynku”.
Warto zaznaczyć, że Bloober Team planuje wydawać dwie gry rocznie. Innymi słowy, studio powinno mieć w zanadrzu jeszcze jedną, niezapowiedzianą jeszcze produkcję.