Skip to main content

Project Scorpio z większą ilością pamięci dla gier

9 GB do użycia przez twórców.

Microsoft ujawnił że w Project Scorpio zwiększono ilość pamięci, którą deweloperzy będą mogli przeznaczyć na obsługę gier.

Konsola zaoferuje łącznie 12 GB pamięci GDDR5, z czego 9 GB wydzielono dla uruchamianych tytułów. Resztę wykorzysta system operacyjny oraz inne aplikacje. Według dotychczasowych planów, sprzęt miał oferować twórcom 8 GB.

Płyta główna Project Scorpio

Informacją podzielił się - za pośrednictwem serwisu Twitter - Mike Ybarra, który w koncernie z Redmond piastuje stanowisko wiceprezesa odpowiedzialnego za rozwój platform Xbox i Windows.

Dzięki zwiększeniu ilości dostępnego RAM-u, autorzy otrzymają więcej możliwości. Dodatkową moc deweloperzy przeznaczą na przykład na obsługę wyższych rozdzielczości, w tym oczywiście 4K.

W jednym z kolejnych wpisów Ybarra wyjaśnił, że w produkcjach, które nie wykorzystają całej dostępnej pamięci, skróceniu ulegną czasy wczytywania. Dotyczy to szczególnie starszych tytułów z Xbox One.

O nowym sprzęcie Microsoftu wiadomo już całkiem dużo - ujawniono między innymi specyfikację techniczną - ale tajemnicą pozostaje cena, data premiery i ostateczna nazwa. Więcej szczegółów koncern poda na targach E3.

Zobacz na YouTube

Firma zapewnia, że Project Scorpio pozwoli na rozgrywkę w rozdzielczości 4K. Do tego konsola będzie kompatybilna z wcześniejszymi urządzeniami giganta z Redmond - Xbox One i akcesoriami.

Konferencja Microsoftu odbędzie się w najbliższą niedzielę - 11 czerwca - o godzinie 23:00 czasu polskiego. Prezentacja poprzedzi więc rozpoczęcie targów E3.

Zobacz także