Project Zomboid - najlepsze cechy
Mocny, bystry uczeń, szczęście, gruba skóra.
Na początku swojej przygody w Project Zomboid musisz stworzyć postać. Jednym z etapów jest wybranie jej cech, czyli umiejętności pasywnych. Z tej strony dowiesz się, w które z nich warto zainwestować.
Jak już wiesz ze strony punkty cech: dodatnie i ujemne, działanie, w trakcie tworzenia postaci musisz odpowiednio balansować z wyborem cech dla swojej postaci. Finalnie musisz wybrać je tak, by liczba dostępnych punktów (1), widoczna w prawym dolnym rogu ekranu, miała wartość dodatnią (zielone zabarwienie).
Z uwagi na to, musisz wybrać pozytywne (dodatnie) i negatywne (ujemne) cechy. Zacznijmy od tych pierwszych - z pozytywnych zainteresuj się tymi:
- Szczęście - o 10% zwiększy twoją szansę na znalezienie rzadkiego ekwipunku, czyli lepszej broni, plecaka czy przydatnych przedmiotów. Kosztuje -4 punkty;
- Bystry uczeń - zapewnia 30% wzrost do ilości zdobywanych punktów doświadczenia dla wszystkich zdolności twojej postaci. Mówiąc inaczej - twoja postać będzie awansować na wyższe poziomy o 30% szybciej. Kosztuje -4 punkty;
- Mocny - zwiększa siłę twojej postaci, a więc zadawane przy pomocy broni białej obrażenia i odrzut ataków. Poprawia także udźwig postaci. Kosztuje -6 punktów;
- Gruba skóra - zmniejsza szansę na przebicie skóry przez zadrapania czy ugryzienia. To z kolei zmniejsza szansę na to, że twoja postać zostanie zraniona - i w rezultacie zainfekowana przez zombie. Jest to najlepsza cecha w grze, kosztuje jednak aż -8 punktów.
By móc skorzystać z powyższych cech, musisz odpowiednio zbalansować je negatywnymi. Wybierz z następujących:
- Niedzielny kierowca - sprawia, że wolniej jeździsz samochodami. Nie jest to problem, gdyż i tak lepiej jeździć wolniej, by nie wpaść na przeszkody. Zapewni ci to 1 punkt;
- Wolno czyta - spowalnia czytanie książek, jednak nie stanowi to większego problemu. Zyskasz dzięki temu 2 punkty;
- Pali papierosy - sprawia, że postać zyskuje karę do samopoczucia, jeśli przez kilka godzin nie paliła papierosów, daje jednak premię w momencie zaspokojenia nałogu. Papierosy bardzo łatwo znaleźć w grze, przez co bez problemu możesz kontrolować ten aspekt. Zyskasz 4 punkty;
- Agorafobia - sprawia, że postać panikuje gdy długo przebywa na otwartej przestrzeni. W Project Zomboid i tak większość czasu spędzisz w budynkach, przez co nie jest to problemem. Zyskasz tutaj 4 punkty;
- Nadwaga - zmniejsza kondycję twojej postaci i sprawia, że wolniej biega i szybciej się męczy. Nie jest to jednak problemem, gdyż przy odpowiedniej diecie (mała ilość kalorii), możesz zbić wagę postaci, przez co cecha ta przestanie działać. Zyskasz dzięki niej aż 6 punktów.
Wybór powyższych cech pozytywnych i negatywnych znacznie ułatwi rozgrywkę i pozwoli ci lepiej radzić sobie z zagrożeniami w początkowych dniach.
Następnie: Project Zomboid - walka: jak radzić sobie z zombie
Spis treści: Project Zomboid - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Project Zomboid - punkty cech: dodatnie i ujemne, działanie