Skip to main content

Projektant rozgrywki Wiedźmina 3 wydał własny mod dla wersji PC

Bliżej „pierwotnych założeń” gry.

Starszy projektant rozgrywki Wiedźmina 3 - Andrzej Kwiatkowski - opublikował w serwisie Nexus własną modyfikację dla wersji PC. Zestaw zmian ma poprawić balans rozgrywki, ale także zapewnić lepszą immersję.

„Modyfikacja służyła jako zestaw zmian, który miał uatrakcyjnić moje pierwsze podejście do Wiedźmina 3 po wydaniu gry” - wyjaśnia Kwiatkowski. „Celem nie jest wprowadzenie głębokich zmian, a raczej utrzymanie oryginalnych wrażeń z gry, niekiedy zbliżając się bardziej do pierwotnych założeń projektu”.

By grało się przyjemniej

Projekt skupia się więc na „naprawieniu kwestii psujących immersję, wzmocnieniu słabszych umiejętności i przedmiotów, modyfikacjach kosmetycznych i naprawianiu błędów” - tłumaczy twórca.

Lista zmian jest całkiem imponująca i dotyczy niemal wszystkich aspektów rozgrywki. Poza immersją mowa także o rozwoju postaci - chyba najczęściej krytykowanym aspekcie Wiedźmina 3 - postaciach niezależnych, przedmiotach i tak dalej.

Dla przykładu, Kwiatkowski sprawił, że Geralt widzi w ciemnościach bez konieczności wypicia mikstury, co jest zgodne z założeniami uniwersum Sapkowskiego. Cywile inaczej reagują na kradzież, Ciri jest niewrażliwa na ataki podczas teleportowania, towarzysze zadają pełne obrażenia w walce, a latające potwory szybciej spadają po trafieniu.

Kluczowe są chyba zmiany w umiejętnościach. To głównie ograniczenie liczby otrzymywanych punktów talentów, by premiować specjalizowanie się w jednym drzewku, bez przełączania pomiędzy różnymi. Największe modyfikacje dotyczą alchemii, która powinna teraz nie być już tylko dodatkiem, lecz samodzielną ścieżką „kariery”.

Geralt może też parować i kontratakować ataki nawet jeśli przeciwnik jest dużo silniejszy - oznaczony czaszką. Także nagrody w złocie powinny być bardziej odpowiednie. Dla przykładu, Krwawy Baron jest bardziej hojny, ponieważ dysponuje większymi zasobami.

Zobacz na YouTube

Kwiatkowski zmodyfikował także siłę bomb, by te były bardziej przydatne w późniejszych fazach gry. Również podręczna kusza powinna sprawdzać się lepiej w tradycyjnej walce. To tylko niektóre zmiany, pełną listę można znaleźć w serwisie Nexus.

Zobacz także