Prototyp Alan Wake 2 ujawnia niezrealizowane pomysły na sequel
Obszerny materiał wideo.
Seria Alan Wake, pomimo komercyjnego sukcesu, nie doczekała się pełnoprawnej kontynuacji. Okazuje się jednak, że studio Remedy miało w planach przygotowanie gry z dwójką w tytule, lecz nie zdołało znaleźć zainteresowanego wydawcy.
Serwis Polygon dotarł do obszernego materiału wideo, za pomocą którego deweloperzy próbowali zachęcić ewentualnych partnerów do współpracy.
Jak przyznał dyrektor kreatywny Sam Lake, część z prezentowanych pomysłów wykorzystano w innych produkcjach, takich jak choćby Alan Wake's American Nightmare. Scena z wypadkiem ciężarówki w drugiej części filmu przypomina podobną sekwencję z Quantum Break, zaplanowanego na 2016 rok.
Film pochodzi z 2010 roku. Bohaterem w Alan Wake 2 miał być ponownie tytułowy pisarz, walczący z nowymi wrogami w innym środowisku. Powracał pomysł na przeciwników czułych na światło, ale chciano rozbudować ich sztuczną inteligencję.
W planach była mechanika umożliwiająca „przepisanie rzeczywistości”, co także brzmi na koncept rodem z Quantum Break.
Lake dodaje, że studio myśli już na temat następnego projektu i jedną z propozycji jest właśnie powrót do serii horrorów.
- Rozmawiamy z wieloma partnerami między innymi o możliwości produkcji kolejnej odsłony Alan Wake, ale nie podjęto jeszcze decyzji - przyznał deweloper.
Seria horrorów Alan Wake sprzedała się na całym świecie w nakładzie przekraczającym 4,5 mln egzemplarzy. Wynik obejmuje pierwszą część oraz spin-off z 2012 roku - Alan Wake's American Nightmare. Oba tytuły wydano pierwotnie na X360, po czym przeniesiono na PC.
- Pewnie, mogliśmy zrobić coś mniej ambitnego, ale to nie byłoby fair w stosunku do fanów i serii Alan Wake - mówił Lake w maju 2013 roku. Nowy projekt oczywiście różniłby się znacząco od poniższego prototypu, a deweloper wspomniał między innymi o opcji wydania gry w odcinkach.