Prototypy Horizon Zero Dawn prezentują ewolucję serii
Długa droga.
Youtuber „Nixian” podzielił się materiałami wideo z wczesnych etapów prac nad Horizon Zero Dawn, jeszcze na etapie prototypów.
Filmy z 2011 i 2012 roku często bazują jeszcze na elementach graficznych serii Killzone i potwierdzają, jak długą drogę przebyła gra, która w lutym doczeka się kontynuacji, Horizon Forbidden West.
Już w pierwszych wideo widać podstawowe założenia świata oraz rozgrywki. Choć nie brakuje przeróżnych maszyn, to Aloy dużo częściej podróżuje na „normalnym” koniu.
Następne nagranie - już z 2013 roku - pokazuje prace nad roślinnością, która już wtedy zaczyna prezentować się coraz lepiej, choć do premiery pozostały jeszcze cztery lata. Zmienił się także model głównej bohaterki, nabierając szczegółów.
Wydaje się, że Horizon Zero Dawn zaczęło nabierać kształtów w 2014 roku, gdy świat, walka i mechaniczna fauna w dużym stopniu przypominają już to, co ostatecznie trafiło na konsole i PC.