Przed drugim sezonem: The Walking Dead: 400 Days
Dodatek zadebiutuje w lipcu.
Pomimo wszystkich dostępnych wyborów, The Walking Dead studia Telltale oferowało liniową ścieżkę fabularną. Mogliśmy decydować o losie niektórych postaci i wpływać na część wydarzeń, ale ostateczną kontrolę zawsze sprawowali twórcy. W dodatku do pierwszego sezonu - The Walking Dead: 400 Days - wybór jest nieco większy, ponieważ autorzy umożliwiają dokończenie pięciu krótkich historii w dowolnej kolejności.
Jak wskazuje nazwa, 400 Days opowiada o pierwszych 13 miesiącach po apokalipsie zombie. Poznamy piątkę nowych bohaterów, których wiąże tylko jedno miejsce - samotny parking dla ciężarówek, gdzieś na autostradzie w Georgii. Grać możemy nawet bez znajomości pierwszego sezonu, ale nie jest to wskazane, ponieważ niektóre wybory z pełnoprawnej serii wpływają na wydarzenia w dodatku (wymagane jest posiadanie przynajmniej jednego epizodu).
Z kolei decyzje z rozszerzenia znajdą odzwierciedlenie w drugim sezonie, którego premiera zapowiedziana jest na jesień tego roku
Czy opowieść znów będzie liniowa? Czy nowych bohaterów zobaczymy w drugim sezonie? Czy drugi sezon rozegra się także w 400 dni po apokalipsie? Telltale nie chce zdradzić. Na E3 zaprezentowano za to jedną z historii właśnie z 400 Days.
Poniżej znajdują się spoilery.
- Mówiłem ci już, że to nie ja! Mówiłem ci dwadzieścia razy! Nawet cię nie znam! - błaga niewidoczna postać, zanim 20-letni Vince postanawia zakończyć jej żywot strzałem z pistoletu.
Następnie gra zamienia się w coś na kształt Fahrenheit od Quantic Dream - gracz musi zadecydować, gdzie ukryć broń. Przedstawiciel producenta, w trakcie pokazu, postanawia rzucić ją na dach.
Bohaterowi nie udaje się uciec. Akcja przeskakuje klika dni, obserwujemy sceny znane z pierwszego sezonu - Vince zmierza do więzienia. W odróżnieniu od Lee nie jedziemy samochodem, jesteśmy przykuci do kilku innych więźniów w autobusie. Pojazd psuje się po drodze, podczas jednego z najgorętszych dni w roku, a strażnicy zaczynają się sprzeczać.
Przed Vince'em siedzi zaskakująco szczery pedofil Danny. Zboczeniec przekonuje, że jego ofiary nie miały nic przeciwko, a jego czyny nie są niemoralne, nawet jeśli podlegają karze. Obok znajduje się Justin - twórca piramidy finansowej, który jeszcze niedawno zarabiał miliony.
„Telltale mądrze - i odważnie - nie zamienia bohaterów w jednowymiarowe klisze.”
Telltale mądrze - i odważnie - nie zamienia bohaterów w jednowymiarowe klisze. Zagrożenie rodzi się w innej części autobusu, gdzie kliku innych więźniów wszczyna bójkę, a jeden z nich używa kajdanek jako broni. Podenerwowany policjant szybko sięga po broń i zabija napastnika, co w naturalny sposób prowadzi do zwłok, leżących w środku autobusu pełnego przykutych do siedzeń więźniów. Jak można się domyślić, ciało więźnia wkrótce ponownie budzi się do „nie-życia”.
Bez zdradzania szczegółów - sytuacja szybko zamienia się w jatkę.
Całość trwa może 15 minut, ale - jak relacjonuje nasz dziennikarz - jest napakowana akcją. Nie uświadczymy tu zmieniających tempo i napięcie elementów logicznych z pierwszego sezonu przygodówki. Głosy aktorów są poprawne, ale odstają od jakości znanej z pierwszego sezonu. Ciężko jest także przywiązać się do nowych bohaterów w tak krótkim czasie. Opowieść kończy się jednak bez wyjaśnienia zagadkowego morderstwa z początku historii, więc można spodziewać się, że jeszcze zobaczymy Vince'a - w dalszej części 400 Days lub nawet w drugim sezonie.
Za rozszerzenie zapłacimy 5 dol. (ok. 16 zł). Tytuł ukaże się w lipcu na PC, PS3, X360, Maca i urządzenia z systemem iOS, a w następnym miesiącu także na PS Vita, w zestawie z całą pierwszą serią.