Przedsmak przyszłości gier. Unity pokazuje zaawansowany system animacji
Fotorealistyczne postacie, niezależnie od umiejętności animatora.
Producenci silnika graficznego Unity pokazali Emmę - fotorealistycznie animowaną postać, stworzoną bez konieczności użycia kosztownych narzędzi motion capture.
Emma powstała na bazie narzędzi stworzonych przez Ziva Dynamics, którą dzisiaj zakupiło Unity. Technologia firmy jest już powszechnie używana m.in. w przerywnikach filmowych gier.
Teraz jednak deweloperzy pracują nad rozwiązaniem pozwalającym - dzięki chmurze - w łatwy sposób dodawać skomplikowane siatki animacji dla modeli postaci. Co najważniejsze, animacje mogą reagować dynamicznie, dzięki czemu silnik gry jest w stanie wyświetlać je w czasie rzeczywistym.
Wcześniej Unity przejęło Weta Digital, twórców technologii Barbershop Weta, odpowiadającej za technologię realistycznej animacji włosów.
Warto dodać, że nad podobnymi rozwiązaniami pracuje między innymi Epic Games, które w ubiegłym roku pokazało Metahuman Creator - rozbudowany edytor realistycznych postaci dla silnika Unreal Engine.