Przerywniki w Baldur’s Gate 3 będą w sumie dwukrotnie dłuższe niż cała „Gra o Tron”
Oraz wszystkie sezony „South Park”.
Deweloperzy ze studia Larian jeszcze raz postanowili podkreślić, że Baldur’s Gate 3 to gra tworzona z ogromnym rozmachem. Twórcy podzielili się nowymi szczegółami, jak bardzo skala gry różni się od ich poprzedniego projektu, czyli Divinity Original Sin 2. Możemy się chociażby dowiedzieć, że na potrzeby gry przygotowano aż 174 godziny przerywników filmowych.
„Baldur’s Gate 3 to gra, którą tworzymy od prawie sześciu lat. Kiedy wypuściliśmy Divinity Original Sin 2, zespół liczył sobie 120 osób, pracujących nad grą trzy lata. Teraz jest nas czterystu. Od momentu uruchomienia wczesnego dostępu dołączyły do nas prawie 2 miliony graczy. Dzięki waszemu niezastąpionemu wsparciu, stworzyliśmy grę, która przyćmiewa głębią i rozmachem nasze poprzednie produkcje” - czytamy we wpisie na blogu gry.
Jak podaje studio, w grze znajdzie się w sumie 11 głównych ras postaci wraz z 31 podrasami. Fani walki za pomocą magii mogą szkolić się w dwunastu dziedzinach magii, które z kolei rozgałęziają się na 46 podklas. Gracze otrzymają w sumie dostęp do 600 unikalnych czarów i akcji oraz 308 pasywnych umiejętności, działających podobnie do „talentów” z Divinity Original Sin 2.
Gra skupia się także na narracji. Wspomniane 174 godziny przerywników filmowych odpowiadają obejrzeniu dwukrotnie wszystkich sezonów „Gry o Tron”, a liczba dialogów w cutscenach jest trzykrotnie większa niż w całej trylogii „Władcy Pierścieni”. Ponadto, jak wylicza serwis VG247, to także więcej niż obejrzenie wszystkich sezonów nadawanego od ponad 25 lat „South Park” - łączna długość przygód Cartmana i spółki to „tylko” 162 i pół godziny.
Deweloperzy poświęcili też dużo czasu na przygotowanie plejady towarzyszy, których gracze mogą włączyć do swoich drużyn. W sumie w grze znajdziemy dziesięciu awanturników, z których każdy posiada własną osobowość, historię i dążenia. Co ciekawe, z większością z nich będzie można nawiązać romans, a gracze mają pełną dowolność w edycji składu osobowego swojego zespołu. Twórcy zaznaczyli, że nie chcieli ograniczać graczy pod tym względem.
Przypomnijmy, że jednocześnie ogłoszono przyspieszenie premiery Baldur’s Gate 3. Gra finalnie pojawi się na PC 3 sierpnia tego roku, natomiast wydanie PS5 opóźniono do 6 września. Gra pojawi się w polskiej wersji językowej z napisami, a studio Larian zaznacza, że pomimo tak ogromnej gry wszystkie lokalizacje są wysokiej klasy: zespół tłumaczy miał liczyć ponad 200 osób.