Przestańcie nękać deweloperów - apelują twórcy Battlefield 2042
Nieładnie.
Electronic Arts ponownie musi stanąć w obronie deweloperów Battlefield 2042 i apeluje do graczy, by ci powstrzymali się przed toksycznym zachowaniem i nękaniem twórców w sieciach społecznościowych.
„Jesteśmy ostatnio świadkami wzmożonego nękania wymierzonego w członków zespołu deweloperskiego” - napisano w komunikacie na Twitterze. „Wszystkie nasze studia odpowiedzialne za Battlefield są otwarte na konstruktywne opinie i krytykę naszych gier”.
„Aby jednak podtrzymać zdrowy i otwarty dialog ze społecznością, musimy chronić nasze zespoły i pracowników przed toksycznością i nękaniem. Uważamy, że na takie zachowanie nie ma miejsca ani w naszej grze, ani w społeczności Battlefield”.
Electronic Arts dodaje, że jeśli sytuacja się nie poprawi, firma może sięgnąć po „odpowiednie działania”, przewidziane w ramach umowy licencyjnych i wytycznych dla społeczności. Nie jest to pierwszy raz, gdy amerykańska korporacja musi sięgać po podobne słowa. Podobnie było na początku ubiegłego roku, zaraz po - delikatnie pisząc - nie do końca udanej premierze BF2042.
Wtedy na krótko zamknięto oficjalne forum w serwisie Reddit, które stało się „niebywale toksyczne”. „Prowadzenie nawet prostej dyskusji stało się niemal niemożliwe bez wzajemnego obrzucania się błotem, co naprawdę zaczyna szkodzić całej społeczności i każdemu, kto jest jej częścią” - napisano wtedy.
Nie jest obecnie, co dokładnie skłoniło wydawcę do wystosowania nowej odezwy. Zwłaszcza, że obecnie - wiele aktualizacji po wspomnianej premierze - o najnowszej odsłonie serii wspomina się raczej w pozytywnym tonie. W komentarzach pod wpisem na Twitterze znaleźć można jednak na przykład „interesującą” opinię, że twórcy gry o wojnie nie powinni narzekać nawet na „ostrą” krytykę.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.