Skip to main content

Opóźnienie premiery Path of Exile 2 kosztowało twórców słoną cenę

Koszty to głównie serwery i marketing.

Druga część Path of Exile miała zadebiutować we wczesnym dostępie jeszcze w listopadzie. Pod koniec października dowiedzieliśmy się jednak, że twórcy potrzebują jeszcze trzech tygodni na dopracowanie gry. Jak się okazuje, decyzja ta przyniosła ze sobą dość spore i niespodziewane koszty.

O powodach przesunięcia gry mogliśmy dowiedzieć się z zamieszczonego na YouTube oświadczenia reżysera gry, Jonathana Rogersa. Więcej o skutkach tej decyzji opowiedział podczas niedawnego pokazu gry i konferencji prasowej.

- Ironią jest to, że praca jest już w zasadzie skończona. Myślę, że i tak moglibyśmy dotrzymać pierwotnej daty premiery. Ale zbliżała się ona zbyt szybko i wyglądała wówczas zbyt ryzykownie, więc poczuliśmy, że musimy ją opóźnić - tłumaczył Rogers. Głównym powodem przesunięcia nie było dopracowanie samej gry, lecz kwestie back-endu, związane z integracją systemów mikropłatności pierwszej i drugiej części Path of Exile.

Zobacz na YouTube

Reżyser PoE 2 wspomniał też, że trzytygodniowe opóźnienie okazało się kosztowne dla studia Grinding Gear Games. Zapytany o konkretne kwoty, początkowo wahał się, czy udzielić odpowiedzi. Ostatecznie jednak przyznał:

„Szczerze mówiąc, nie sądzę, żebym chciał wchodzić ten temat, ale spójrz - to prawie na pewno ponad milion dolarów. Mam tu na myśli między innymi fakt, że mieliśmy zobowiązania wobec dostawców serwerów, które musiały wejść życie w określonym dniu [pierwotnej daty premiery - dop. red.], więc teraz płacimy za miesiąc serwerów, których tak naprawdę nie możemy używać”.

Zobacz na YouTube

Wśród innych kosztów Jones wymienił też dodatkowe nakłady na zabookowany wcześniej marketing. Stwierdził jednak, że poniesienie dodatkowych kosztów jest i tak mniej bolesne, niż ewentualna katastrofa na premierę, gdyby zakupy graczy w PoE 1 nie zostały przeniesione do kontynuacji lub pojawiłaby się jakaś inna, nieprzewidziana awaria.

Twórcy podzielili się też szczegółami odnośnie wczesnego dostępu. Będzie on zawierał trzy pierwsze rozdziały gry, a także 400 rodzajów przeciwników i 50 bossów. Okres wczesnego dostępu potrwa około pół roku, a ostateczna zawartość ma być dwukrotnie większa. W Path of Exile 2 będziemy mogli zagrać już 6 grudnia.

Zobacz także