Przychody Apex Legends spadły o ponad 70 procent w dwa miesiące
Kłopoty darmowego battle royale.
W kwietniu darmowe Apex Legends wygenerowało o dwie trzecie mniej przychodów niż w miesiącu premierowym - wynika z raportu opublikowanego przez analityków z firmy SuperData.
Dane udostępnione przez ekspertów wskazują, że w omawianym okresie strzelanka przyniosła twórcom około 24 milionów dolarów. To o 74 procent mniej niż w lutym, gdy gra ukazała się na rynku - wówczas rezultat wyniósł 92 miliony dolarów.
Wynik był na tyle niski, że Apex Legends zniknęło z pierwszej dziesiątki rankingów sporządzonych przez SuperData. Produkcji zabrakło na kwietniowych listach najbardziej dochodowych tytułów na PC i konsolach, choć w obu zestawieniach obecny jest Fortnite.
Warto zaznaczyć, że darmowa gra od studia Respawn Entertainment zadebiutowała z przytupem. W niecałą dobę od premiery liczba graczy przekroczyła 2 miliony, a po miesiącu zarejestrowanych było już ponad 50 milionów osób.
Pierwsze symptomy kłopotów pojawiły się jednak już kilka tygodni temu. Dane serwisu Twitch sugerowały, że produkcja traci zainteresowanie użytkowników platformy - pod koniec kwietnia zmagania w Apex Legends śledziło jedynie 47 tysięcy widzów, a obecnie tylko 21,5 tysiąca.
Zobacz: Apex Legends - poradnik i najlepsze porady
Niewykluczone, że jedną z przyczyn problemów jest brak częstych aktualizacji. Gracze narzekają na niewielką ilość nowych treści - zwłaszcza w stosunku do tytułu Epic Games, który regularnie rozbudowywany jest o dodatkowe elementy.
W poprawie wyników produkcji może pomóc zapowiedziana niedawno wersja mobilna. Konkurencyjne Fortnite oraz PUBG na telefonach i tabletach cieszą się dużą popularnością, generując dla twórców kolejne przychody.
Źródło: SuperData