Przychody Dwarf Fortress wzrosły 462-krotnie dzięki premierze na Steamie
Ponad 7 milionów dolarów.
Premierę Dwarf Fortress na Steamie można uznać za sukces. Produkcja wypracowała w styczniu przychody na poziomie 7,23 miliona dolarów - ujawnił jeden z braci Adams na oficjalnym forum dyskusyjnym.
Dla porównania, w grudniu suma wyniosła 15,6 tys. dolarów, około 462 razy mniej. Tytuł ukazał się w sklepie Valve już na początku grudniu, lecz pieniądze spłynęły dopiero w styczniu (rezultat byłby jeszcze bardziej imponujący, gdyby nie 30-procentowa prowizja).
„Maszyny zakończyły obliczanie i właśnie tyle dostaliśmy, głównie wczoraj” - napisał Tarn Adams, jeden z dwójki braci odpowiedzialnych za tytuł już od niemal dwóch dekad. „Trochę mniej niż połowa pójdzie na podatki. Nadal zatrudniamy ludzi i pojawiły się nowe wydatki biznesowe, więc to nie wszystko zyski”.
„Duża część to jednak właśnie zysk, co wystarczy na rozwiązanie głównych problemów ze zdrowiem i emeryturą, które niepokoją niezależnych twórców. To także zabezpieczenie przyszłości tytułu w takim stopniu, że czujemy się komfortowo z zatrudnieniem programisty na pełny etat i tak dalej”.
Głównym pomysłem stojącym za premierą Dwarf Fortress na Steamie były właśnie problemy zdrowotne w rodzinie Adamsów. Po konieczności opłacenia sporych rachunków twórcy zaczęli szukać sposobu na sprawienie, by do podobnej sytuacji nie doszło w przyszłości, więc rozpoczęli prace nad konwersją.
Ta okazała się ogromnym sukcesem. Już na początku stycznia twórcy pochwalili się o osiągnięciu sprzedaży na poziomie pół miliona egzemplarzy. Dość powiedzieć, że w ciągu 24 godzin od wypuszczenia produkcji na rynek gra znalazła tylu nabywców, ilu spodziewano się dopiero po dwóch miesiącach.