Przyczyny anulowania słabszego Xbox Scarlett - nieoficjalne informacje
Problemy z dopasowaniem gier do danego sprzętu.
Brad Sams z serwisu Thurrott - bazując na rozmowach z anonimowymi pracownikami Microsoftu - ujawnił przyczyny anulowania słabszego i tańszego modelu Xboksa nowej generacji o kodowej nazwie Lockhart.
Według dziennikarza, deweloperzy mieli duże problemy z dostosowaniem poszczególnych gier pod dwie, zupełnie różne konfiguracje sprzętowe. Projektanci musieliby dokonać cięć w oprawie graficznej, przez co tytuły prezentowałyby się gorzej niż na PS5.
To jednak nie jedyny powód. Lockhart miał być tańszą alternatywą dla mniej zamożnych graczy, ale wobec rozwoju xCloud - usługi grania w tak zwanej „chmurze”, pozwalającej uruchamiać produkcje na dowolnym sprzęcie - konsola stała się dla Microsoftu problemem.
Oczywiście powyższe doniesienia są nieoficjalne, więc należy podchodzić do nich z dystansem. Faktem jest jednak, że Sams w przeszłości dostarczał wielu sprawdzonych wieści związanych z planami firmy.
To właśnie dziennikarz kilka miesięcy temu informował, że Microsoft przygotowuje dwie platformy: słabszą Lockhart i mocniejszą Anacondę. Obie miały podobno wejść w skład rodziny o nazwie Scarlett.
Ostatecznie jednak koncern z Redmond na targach E3 zaprezentował tylko jedno urządzenie - Project Scarlett. Konsola zadebiutuje w przyszłorocznym okresie świątecznym, a wśród tytułów startowych pojawi się Halo: Infinite.
Źródło: Thurrott