Przygarnij Kropkę. Dziś premiera Peridot od twórców Pokemon Go
Zwierzak (prawie) jak prawdziwy.
Studio Niantic oficjalnie uruchomiło dziś Peridot, czyli nową grę rozszerzonej rzeczywistości, tym razem o opiekowaniu się uroczymi fantastycznymi zwierzakami. Największą atrakcją ma być przede wszystkim różnorodność stworków - w przeciwieństwie do np. Pokemonów, każdy Peridot - nazywany też „Kropką” - to unikatowa, generowana proceduralnie jednostka.
Jak możemy się dowiedzieć z oficjalnego ogłoszenia, Peridot zawiera też najbardziej zaawansowany system AR oraz sztuczną inteligencję, jakie do tej pory pojawiły się w grach studia Niantic. Platforma Lightship AR pozwala Kropkom między innymi mapować otoczenie w czasie rzeczywistym, w tym głębię. Nasz stworek rozpozna, gdzie znajdują się meble w domu lub na przykład może razem z nami oglądać telewizję (albo wprost przeciwnie, zezłości się, jeśli przez seans zaniedbamy dzienny spacer).
Jako opiekun możemy naszego Kropka głaskać, bawić się z nim, uczyć go sztuczek oraz wchodzić w wiele innych interakcji. Oczywiście w grze nie mogło zabraknąć elementów społecznościowych. Opiekunowie Kropek mogą zabierać swoje wirtualne zwierzaki na spacery i spotykać się z innymi hodowcami. Łącząc stworzonka w pary można tworzyć całkowicie nowe rasy lub umaszczenia. Niantic przewiduje, że potencjalna możliwa liczba unikalnych stworzonej jest większa niż liczba ziaren piasku na wszystkich plażach Ziemi (2,3 x 10^24).
Kropki są też zróżnicowane i mogą przypominać zarówno prawdziwe stworzenia - pawie, gepardy lub barany - lub fantastyczne, w stylu jednorożców lub yeti. W kolejnych aktualizacjach oraz przy okazji wydarzeń specjalnych będą dodawane następne cechy i archetypy. Planowane jest też przeportowanie też z czasem gry poza telefony, między innymi na okulary rozszerzonej rzeczywistości. Tytuł można pobrać ze sklepów Google Play oraz App Store.
„Stworzenia te wnoszą do naszego chaotycznego życia dawkę radości, zabawy i pocieszenia. To uczucie posiadania prawdziwego zwierzaka, ale z wykluczeniem bałaganu. Naszym celem było stworzenie przyjemnej dla oka gry, którą można zabrać ze sobą w podróż i która naprawdę przesuwa granice tego, co jest możliwe dzięki naszej platformie AR. Ponadto może zainspirować nową generację doświadczeń AR na urządzeniach mobilnych i przyszłym sprzęcie” - mówi Ziah Forgel, dyrektor ds. produkcji Peridot.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.