Przygotowanie Fallouta 4 do obsługi modów
Instrukcja sposobu przygotowania plików gry, do wgrywania modów do Fallout 4.
Fallout 4 jako gigantyczne pole do popisu, daje wiele możliwości przy zabawie z modami. Wgrywanie poprawek i uzupełnień stworzonych przez innych graczy, rzadko kończy się na jednym pliku. Żeby się nie pogubić w wielu zainstalowanych moedach, potrzebujemy nie lada umiejętności.
Niniejsze instrukcje pomogą przygotować pliki i nauczą nas ręcznego wgrywania modów. Jeżeli raz przebrniemy przez wszystkie te czynności, w przyszłości pozostanie nam tylko ściąganie i wrzucenie moda w odpowiednie miejsce. Bez potrzeby manipulowania plikami za każdym razem.
Instrukcje
Instalowanie modów do gry, przebiega na wiele sposobów. Najpopularniejszym i najłatwiejszym jest jednak korzystanie z Nexus Mod Manager. Programu, który przygotowuje pliki za nas. Dzięki niemu łatwiej jest zarządzać wgranymi modami, a aktywowanie lub wyłączenie moda to kwestia kilku kliknięć.
Mimo to niektóre mody wymagają wgrania „ręcznego”. Niektórzy też sami lubią wiedzieć, co się dzieje z plikami, więc instalują je ręcznie.
Poniższe instrukcje przedstawiają zmiany, które wprowadzić musimy, aby gra „widziała” wgrywane mody.
1. Tworzymy kopie zapasowe folderów
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\Common\Fallout 4
C:\Użytkownicy\[Nazwa uzytkownika]\Dokumenty\My games\Fallout 4
Podane ściezki są adresami domyślnymi. Jeżeli instalowaliśmy grę w innym miejscu, należy tam szukać tych folderów.
Tworzymy te kopie na wypadek, gdyby coś poszło nie tak, lub chcielibyśmy przywrócić Fallouta 4 do pierwotnego stanu, rezygnując z modów, które wgraliśmy. Wtedy przywracamy taką kopię zapasową.
Folder Fallout 4 w „My games”, zawiera zapisy stanów gry (save'y). O kopie tychże stanów zapisu powinniśmy dbać regularnie.
2. Uruchamiamy rozpoznawanie modów
- Wchodzimy w katalog C:\Użytkownicy\[Nazwa użytkownika]\Dokumenty\My games\Fallout 4
- Uruchamiamy plik Fallout4.ini.
- Odnajdujemy linijkę: sResourceDataDirsFinal=STRINGS\
- Zamieniamy ją na: sResourceDataDirsFinal=STRINGS\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERSFX\
- Zapisujemy plik.
- Otwieramy plik Fallout4Prefs.ini znajdujący się w tym samym folderze.
- Zaraz pod linijka [Launcher] wklejamy bEnableFileSelection=1 (lub zmieniamy wartość 0 na 1 jeśli podana linijka już istnieje).
- Zapisujemy plik.
3. Ręczna instalacja modów
Ręczna instalacja modów polega na skopiowaniu odpowiednich plików i/lub folderów w odpowiednie miejsce. Jeżeli są to pliki o rozszerzeniu .esp lub .esm lub foldery STRINGS, TEXTURES, MUSIC, SOUND, INTERFACE, MESHES, PROGRAMS, MATERIALS, LODSETTINGS, VIS, MISC, SCRIPTS, SHADERSFX, należy je umieszczać w folderze „Data”, który znajduje się w katalogu z grą. Domyślnie C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\Common\Fallout 4.
Konieczne jest jednak kierowanie się instrukcjami zawartymi w opisie moda. Tylko one zagwarantują wszystkie informacje, których potrzebujemy, do poprawnego uruchomienia moda.
Po wklejeniu plików w odpowiednie miejsce, należy uruchomić „launcher” gry i go wyłączyć. Ten proces wczyta mody i wpisze je na liście pluginów, którą teraz należy sprawdzić.
Wchodzimy w folder C:\Użytkownicy\[Nazwa uzytownika]\App Data\Fallout 4. Jeżeli nie możemy znaleźć folderu „App Data”, zmieniamy ustawienia wyświetlania plików w katalogu na takie, aby pokazywały ukryte pliki.
W pliku „Plugins.txt” powinniśmy znaleźć nazwy plików .esp i .esm które wgraliśmy do folderu data. Jeżeli ich tam niema, należy wpisać je w formie listy:
Przykład1.esp
przykład2.esm
przyskład3.esm
Po dokonaniu wpisów, zapisujemy plik i możemy uruchomić grę.
Podsumowanie
To wszystko, jeśli chodzi o manualne instalowanie i przygotowywanie plików gry do obsługi modów. Pamiętajmy jednak, aby czytać opisy modów, które ściągamy. Znajdziemy tam prawie zawsze wskazówki dotyczące poprawnej instalacji. Powyższe instrukcje są jedynie koniecznymi zabiegami, które wykonać musimy zanim podejdziemy do zabawy z modami.
Teraz nie pozostaje nam nic więcej, jak ściąganie i zabawa modyfikacjami gry.
PS: Naprawdę pamiętajmy o kopiach zapasowych - ratują życie.