Przyszłość PlayStation jest na PC, telefonach i w chmurze - uważa prezes Sony
Jednocześnie skomentował kwestię popularnych subskrypcji.
Dyrektor generalny Sony Kenichiro Yoshida zapowiedział, że obecność marki PlayStation wkrótce wyjdzie poza domenę konsol, a zamiast tego będzie dostępne na wielu innych popularnych platformach. Jednocześnie marka pozostania kluczowym biznesem japońskiego giganta.
W niedawnym wywiadzie z przedstawicielami funduszu NBIM Yoshida stwierdził, że już w krótkoterminowej perspektywie plany spółki zakładają obecność PlayStation na każdym urządzeniu z dostępem do internetu. „Będziemy wszechobecni” - mówi dyrektor. „Wszędzie tam, gdzie jest moc obliczeniowa, użytkownicy będą mogli grać w swoje ulubione gry bez żadnych przeszkód.
„Dlatego PlayStation pozostaje naszym głównym produktem. Będziemy rozszerzać gamingowe doświadczenie na PC telefonach i w chmurze” - przekazał Yoshida. Jednocześnie biznesmen zwrócił uwagę na usługi subskrypcyjne, jako istotny element rozwoju branży gier. Chociaż trzeba zaznaczyć, że podejście Japończyka jest zgoła odmienne, niż np. w przypadku Microsoftu i ich Game Passa.
„Ludzie zwykle grają w jedną grę naraz. Tak więc usługa na zasadzie »szwedzkiego stołu« nie będzie tak wartościowa w porównaniu z serwisem streamingu wideo. Dlatego więc utrzymujemy zbalansowaną albo inaczej hybrydową usługę PlayStation Network, zawierającą zarówno elementy subskrypcji, jak i płatne treści” - powiedział dyrektor. Na koniec wywiadu padła jeszcze prośba o komentarz pod kierunkiem niedawno sfinalizowanego, głośnego przejęcia Activision.
PlayStation było jednym z najgłośniejszych przeciwników transakcji, jednak Yoshida najwidoczniej nie widzi w fuzji wydawców dużego problemu. „Zdrowa rywalizacja jest niezbędna, by branża gier się rozwijała, a w Sony głęboko wierzymy w potrzebę dostarczania graczom różnych sposobów na grę. Będziemy więc kontynuować swoje wysiłki, aby graczom to zapewnić” - tłumaczy.