PS VR2 w akcji. Sony pokazuje funkcje i interfejs
Na nowych materiałach.
Sony ujawniło nowe szczegóły na temat funkcji PS VR2, a także opublikowało materiały, które pokazują działanie gadżetu.
Wśród nowości jest możliwość spojrzenia na otoczenie bez konieczności zdejmowania gogli. Ekrany wyświetlą obraz zarejestrowany przez przednie kamery. Aby móc spojrzeć na świat rzeczywisty, wystarczy wcisnąć odpowiedni przycisk na urządzeniu lub wybrać stosowną opcję w menu.
Inna funkcja pozwoli wyznaczyć - poprzez zeskanowanie pomieszczenia - obszar gry, w ramach którego użytkownik będzie poruszał się podczas zabawy. Gracz wskaże nawet granice, po zbliżeniu się do których otrzyma stosowne ostrzeżenie, co powinno zapobiec wpadaniu na meble i inne przedmioty w trakcie dynamicznej rozgrywki.
W planach też opcja, która powinna spodobać się streamerom. Podłączenie do PS5 kamery HD Camera umożliwi transmitowanie nie tylko gameplayu, ale również sylwetki osoby toczącej zmagania.
Przewidziano również dwa tryby działania gogli. Wariant VR przeznaczony jest dla gier i treści przygotowanych pod wirtualną rzeczywistość - obraz wyświetli się w rozdzielczości 4000 na 2040 (2000 na 2040 na jedno oko) w formacie HDR oraz w 90 lub 120 klatkach na sekundę.
Opcja Cinematic dedykowana jest menu PS5 i standardowym produkcjom, które użytkownik ujrzy na ekranie cyfrowego kina. Zawartość gracz zobaczy w Full HD z aktywnym HDR i nawet w 120 FPS.
Data premiery i cena PS VR2 nie są na razie znana, ale Sony obiecuje, że szczegółami na temat debiutu podzieli się „wkrótce”. Firma zapewnia także, że ujawni więcej gier zmierzających na nadchodzące gogle.