Skip to main content

PS VR2 zmierza na PC, ale może ominąć wielu graczy. Winny niewspierany standard złącza

Sony będzie musiało stworzyć adapter?

Niedawna aktualizacja oprogramowania systemu PlayStation VR2 wskazuje, że jesteśmy coraz bliżej otrzymania pełnej kompatybilności headsetu z komputerami. Jednocześnie jednak specjaliści od tematyki VR sugerują, że korzystanie z headsetu na pecetach może być utrudnione. Winne temu jest użycie przez Sony niewspieranego już standardu złącza.

Jak informuje portal PlayStation Lifestyle, najnowsza aktualizacja systemu PS VR 2 usunęła z urządzenia sprawdzanie sygnatur EDID oraz DSC, co głównie uniemożliwiało używanie gogli poza platformą PlayStation 5.

Jednocześnie sugeruje to, że sprzęt nie będzie działał z komputerami bezprzewodowo na zasadzie streamowania obrazu (jak na przykład Meta Quest), a zamiast tego najwyraźniej będzie musiał cały czas być podpięty kablem do komputera. Tyle, że to właśnie w kwestii używanego przez headset kabla specjaliści od VR, rozwijający uniwersalne sterowniki iVRy, dopatrują się największych trudności z działaniem sprzętu na PC.

Zobacz na YouTube

PS VR2 potrzebuje złącza USB-C, które zapewnia zasilanie 12V oraz obsługuje protokół DisplayPort. Jedynym złączem na PC, które coś takiego umożliwia, jest wycofane już Virtual Link. Każdy, kto nie posiada takiego złącza w swojej karcie graficznej, będzie potrzebował jakiejś formy adaptera. Inaczej po prostu się nie da” - napisał w mediach społecznościowych oficjalny profil narzędzia. Jednocześnie jego autorzy zauważają, że jeśli Sony wypuści oficjalne sterowniki PS VR2 na PC, to zapewne do sprzedaży trafi też stosowna przejściówka.

Co ciekawe, identyczny problem zauważył YouTuber Tyriel Wood, który już rok temu próbował używać gogli PS VR2 z komputerem. Aby korzystać ze sprzętu na PC, Wood musiał specjalnie podłączyć do komputera starszą kartę graficzną GeForce RTX 2080 Ti, która akurat posiadała nietypowe gniazdo. Dodatkowo standard wspiera jeszcze AMD w niektórych modelach Radeonów, ale większość branży stawia po prostu na streamowanie obrazu bezprzewodowo.

Zobacz także