PS5 i wsteczna kompatybilność - gry z PS4 mogą działać lepiej
Wynika ze zaktualizowanego patentu.
Kilka dni temu Sony zaktualizowało patent opisujący wsteczną kompatybilność na PlayStation 5. Nowa wersja dokumentu ujawnia, w jaki sposób nadchodząca konsola japońskiego koncernu zoptymalizuje, a nawet ulepszy działanie produkcji dostępnych na PS4.
W początkowej fazie procesu PS5 jest w stanie dostosować parametry operacyjne sprzętu tak, by zapewnić stabilność działania gry znaną z PlayStation 4. Konsola zmodyfikuje chociażby częstotliwość taktowania procesora.
Jest to konieczne, ponieważ zwiększona moc sprzętu niekoniecznie oznacza wyższą wydajność w przypadku gier stworzonych na inny system. Patent Sony sugeruje, że twórcy unikną problemów wynikających z przeniesienia projektów na PS5 i nie będą musieli wprowadzać zmian w kodzie swoich produkcji, a konsola sama zadba o optymalizację.
To jednak nie wszystko - drugi etap pozwala bowiem deweloperom sprawdzić, czy gra z PS4 może czerpać korzyści ze zwiększonej mocy PlayStation 5. Proces jest kontynuowany aż do czasu, kiedy w aplikacji pojawią się błędy.
Niewykluczone, że Sony celuje w zwiększoną liczbę wyświetlanych na sekundę klatek, czyli FPS - na szczegółowe informacje musimy jednak poczekać do czasu komunikatu przedstawicieli koncernu.
Wiemy natomiast na pewno, że PS5 znacząco skróci czas wczytywania produkcji z PS4. Sony zaprezentowało już możliwości konsoli na przykładzie Spider-Man.
Przypomnijmy, że dzięki wstecznej kompatybilności użytkownicy starszej konsoli Sony będą mogli zagrać w trybach wieloosobowych z nabywcami nowego sprzętu japońskiego producenta.
Źródło: USPTO