PS5 pnie się w górę, Xbox spada. Sprzedaż konsol w Europie
Są też dane dotyczące gier.
W sieci opublikowano dotyczące minionego października statystyki sprzedaży gier i konsol w Europie. Wygląda na to, że PlayStation 5 ciągle pnie się w górę, a Xboksy sporo tracą. Ciekawie wygląda też zestawienie najpopularniejszych gier.
Jak podaje portal Games Industry (za GSD) w całej Europie sprzedano w październiku 10,21 mln gier na PC i konsole, co oznacza spadek o 2,3% rok do roku. Gracze ze Starego Kontynentu najchętniej sięgali po EA Sports FC 24, choć gra i tak sprzedała się o 10% gorzej, niż ubiegłoroczna FIFA 23. Na drugim miejscu znalazło się Assassin's Creed Mirage, a tuż za nim - Marvel's Spider-Man 2. Ekskluzywny tytuł Sony sprzedał się w pierwszych dwóch tygodniach od premiery o 30% lepiej, niż Spider-Man z 2018 roku i prawie trzy razy lepiej, niż Spider-Man Miles Morales.
Sprzedaż konsol PlaySattion 5 na wszystkich rynkach europejskich wzrosła aż o 143% w porównaniu z październikiem ubiegłego roku (poza Wielką Brytania i Niemcami, które nie są monitorowane przez GSD). W analogicznym zestawieniu Nintendo Switch zaliczyło spadek o 20%, a Xbox Series X/S aż o 52% rok do roku, co jest wyraźnym sygnałem alarmowym dla Microsoftu. Sytuacja wygląda podobnie, gdy październik porównamy z wrześniem - PS5 zyskało 11%, Switch 10%, a Xboks stracił prawie 20%. W ubiegłym miesiącu na monitorowanych rynkach sprzedano łącznie 481 tysięcy konsol.
Oto jak prezentuje się lista 10 najlepiej sprzedających się gier w październiku (sprzedaż cyfrowa i fizyczna):
- EA Sports FC 24 (EA)
- Assassin's Creed Mirage (Ubisoft)
- Spider-Man 2 (Sony)
- Super Mario Bros Wonder (Nintendo) - tylko sprzedaż fizyczna
- Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
- Lords of the Fallen 2023 (CI Games)
- Battlefield 2042 (EA)
- Hogwarts Legacy (Warner Bros)
- Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
- It Takes Two (EA)
Głośniejsze nowości października znalazły się na dalszych miejscach. Metal Gear Sold: Master Collection Volume 1 na miejscu 16, EA Sports UFC 5 na 17, Detective Pikachu Returns na 32, Sonic Superstars na 33, a Forza Motorsport dopiero na 42. Urządzenia peryferyjne i akcesoria rozeszły się w 1,14 mln egzemplarzy, co stanowi spadek o 3,6% rok do roku.