Skip to main content

PS5 sprzedaje się lepiej niż PlayStation 4 - nowe wyniki finansowe Sony

Zwiększyła się liczba abonentów PS Plus.

  • Do końca marca sprzedano 7,8 milionów egzemplarzy
  • W minionym kwartale rozeszło się 61,4 miliona gier, w tym 79 proc. w dystrybucji cyfrowej
  • Sony zanotowało duży wzrost przychodów

Sony opublikowało nowy raport finansowy. Przedstawiciele koncernu poinformowali, że do końca marca sprzedano 7,8 milionów egzemplarzy PS5, z czego 3,3 miliona w minionym kwartale fiskalnym.

To oznacza, że konsola osiąga lepsze wyniki niż poprzedniczka w podobnym terminie od premiery. W analogicznym okresie PlayStation 4 znalazło bowiem 7,6 milionów nabywców, czyli o 200 tysięcy mniej.

Zobacz na YouTube

Zainteresowanie PS4 jednak nie słabnie. W minionym kwartale fiskalnym rozeszło się milion egzemplarzy sprzętu (o 400 tysiące mniej niż rok wcześniej), a w całym roku rozliczeniowym platforma osiągnęła wynik na poziomie 5,7 miliona sztuk. Łączna sprzedaż wynosi 115,9 milionów urządzeń.

Inne warte uwagi informacje:

  • w poprzednim kwartale finansowym sprzedano 61,4 miliona gier na PS5 i PS4, co jest spadkiem o 3,9 miliona względem poprzednich dwunastu miesięcy
  • 7,9 milionów sprzedanych produkcji to tytuły na wyłączność
  • 79 procent gier kupiono w dystrybucji cyfrowej
  • na dzień 31 marca liczba abonentów PS Plus wyniosła 47,6 miliona, a więc o 6,1 miliona mniej niż rok wcześniej.
  • w minionym kwartale dział gier Sony wygenerował 660,30 miliarda jenów przychodów, co przełożyło się na 33 miliarda jenów zysków
  • w całym 2020 roku fiskalnym przychody segmentu wirtualnej rozrywki wyniosły 2,65 bilionów jenów, a zyski uplasowały się na poziomie 342,2 miliardów jenów - to wzrost odpowiednio o 678,7 i 103 miliarda jenów względem wcześniejszego roku

To nie wszystko: Sony oczekuje, że w 2021 roku fiskalnym dział gier osiągnie 2,9 biliona jenów przychodów, czyli o 9 procent więcej. Firma prognozuje wzrost sprzedaży konsol i tytułów na wyłączność, ale spodziewa się spadku wyników produkcji od zewnętrznych wydawców, a także rosnących kosztów powstawania projektów.

Zobacz także