Psychonauts 2 - premiera i najważniejsze informacje
Gameplay, zmiany i nowości w sequelu.
Psychonauts 2 zostało ufundowane w serwisie Fig już ponad 4 lata temu. Fani wpłacili w sumie ponad 3 mln dol., by deweloperzy mogli zająć się produkcją gry na poważnie.
Sequel ukaże się 15 lat po premierze oryginału, a więc długo przyszło nam czekać na kontynuację jednej z najbardziej nietypowych gier platformowych XXI wieku.
Powrócimy do świata szpiegów infiltrujących umysły, a cała przygoda ponownie przedstawiona zostanie w oryginalnym, kolorowym stylu oprawy graficznej.
- Premiera: 2020
- Platforma: PC, PS4, Xbox One
- Wersja językowa: brak danych
- Producent: Double Fine
- Wydawca: Xbox Game Studios
Data premiery, Game Pass
Psychonauts 2 zadebiutuje w 2020 roku, ale konkretna data premiery nie jest jeszcze znana. Dokładny termin zostanie zapewne ujawniony w czerwcu, podczas targów E3.
Microsoft wykupił studio Double Fine w 2019 roku, więc wydawcą gry zostanie Xbox Game Studios. Produkcja trafi jednak nie tylko na Xbox One i PC, a także - zgodnie z pierwotnymi planami - na PlayStation 4.
Gra będzie dostępna w abonamencie Xbox Game Pass od premiery.
Fabuła i postacie
Historia w Psychonauts 2 przedstawi dalsze losy Raza - chłopaka, który był też bohaterem pierwszej części. To utalentowany akrobata, który objawił ukryty talent związany z psychiczną mocą i został wcielony do tytułowej organizacji Psychonautów.
W sequelu Razputin razem z przyjaciółmi trafi do głównej siedziby Psychonauts, gdzie odkryje niewygodne sekrety korporacji, dla której pracuje. Ich ujawnienie może mieć ogromny wpływ na przyszłość wszystkich agentów.
Gra rozwinie wątek działalności Psychonautów, ale zgłębi też historię i przeszłość głównego bohatera.
Akcja rozgrywa się w fikcyjnym, kolorowym świecie science-fiction. Scenarzyści czerpali inspirację z wielu dzieł popkultury, choćby z książek Terry'ego Pratchetta czy serii „Autostopem przez galaktykę”.
Rozgrywka, gameplay
Psychonauts 2 to trójwymiarowa gra platformowa. Na rozgrywkę składa się przede wszystkim pokonywanie przeszkód - skakanie i wspinanie się - oraz prosta walka.
Bohaterowie zwiedzają umysły innych osób, co często ma duży wpływ na gameplay. Projektanci mogą bowiem puścić wodze fantazji projektując lokacje znajdujące się w umysłach i zupełnie zmieniać prawa fizyki.
Raz może też wykorzystywać specjalne moce psychiczne. To chociażby tymczasowa niewidzialność, telekineza czy lewitacja i ofensywne moce związane z ogniem.
Wraz z postępami w grze bohater się rozwija, zyskując nie tylko kolejne zdolności, ale i wzmacniając wszystkie talenty.
Double Fine przygotowuje różne nowe aspekty mechaniki rozgrywki, ale zostaną one ujawnione i konkretnie opisane w przyszłości. Możliwe, że w czerwcu, na targach E3.