PUBG po premierze pełnej wersji PC wzbogaci się o opcję wyboru mapy
Na prośbę graczy.
Twórcy PUBG poinformowali, że krótko po premierze pełnej wersji gry na PC wprowadzą funkcję ręcznego wyboru mapy.
Początkowo planowano, by lokację losowała sama produkcja. Autorzy chcieli, aby gracze byli przygotowani na zmagania w każdych warunkach - zwłaszcza niespodziewanych.
Deweloperzy zdecydowali się jednak wysłuchać próśb fanów i postanowili zaimplementować do strzelanki opcję wyboru planszy. Warto wspomnieć, że finalne wydanie PlayerUnknown's Battlegrounds zaoferuje dwa poziomy - dotychczasowe Erangel i pustynne Miramar.
Twórcy zaznaczają jednak, że wprowadzenie funkcji może mieć negatywne skutki. W grze dostępne są 3 tryby zabawy, które można rozegrać w perspektywach FPP lub TPP. Dodając do tego dwie mapy, łącznie w tytule znajdzie się 12 wariantów rozgrywki. Przy ręcznym dobieraniu areny, może pojawić się problem ze skompletowaniem wymaganej liczby graczy.
„W regionach z małą liczbą użytkowników, oczekujemy wystąpienia wielu trudności; czas oczekiwania może być bardzo długi, mecze mogą nie rozpocząć się od razu albo z mniejszą grupą uczestników” - ostrzegają autorzy.
Zobacz: PlayerUnknown's Battlegrounds - poradnik i najlepsze porady
Termin wprowadzenia opcji ręcznego wyboru mapy nie jest znany. Do momentu zaimplementowania funkcji, plansze będą wybierane automatycznie.
Jednocześnie poinformowano o kolejnych nowościach, które zawitały na serwer testowy. Jedną z najważniejszych jest menu powtórek w lobby - gra zachowa ostatnie 20 zapisów rozgrywek. Nagrania można przeglądać, odtwarzając z różną szybkością i manipulując położeniem kamery.
Produkcja stawia na rozgrywkę w tak zwanej formule battle royale. Setka uczestników zmagań trafia na ogromną wyspę - wygrywa osoba, która jako ostatnia pozostanie przy życiu. Jest też opcja rywalizacji grupowej.
Pełna wersja PUBG ukaże się na PC w przyszłym tygodniu - 20 grudnia.