Publikacja modułu kosmicznych pojedynków ze Star Citizen opóźniona
Twórcy potrzebują „kilku miesięcy”.
Twórcy kosmicznego symulatora Star Citizen obiecywali, że moduł walki ze statkami prowadzonymi przez sztuczną inteligencję zadebiutuje jeszcze w tym roku. Jak się jednak okazuje, deweloperzy potrzebują więcej czasu na prace.
Chris Roberts, producent produkcji poinformował na oficjalnej stronie, że duża liczba graczy przystępujących do testów wersji alpha sprawiła, że potrzebne jest przygotowanie bardziej wydajnej infrastruktury serwerów, tworzonej od podstaw przez twórców, w odróżnieniu od gotowych opcji oferowanych przez CryEngine.
„Wraz z upływem czasu byłem coraz bardziej podenerwowany kierunkiem, w którym zmierzała pierwsza wersja modułu pojedynków, zwłaszcza, że nasze cyfry cały czas rosły. Taka liczba graczy przystępujących do wersji alpha wymaga całkiem innego poziomu wsparcia po stronie serwerów, co wymagałoby poważnej pracy nad istniejącą strukturą trybów sieciowych w silniku CryEngine, by objęły funkcje wprowadzane w Star Citizen” - wyjaśnia deweloper.
„Niestety, nasza technologia serwerów nie będzie dostępna jeszcze przez kilka miesięcy. Ale chcę, by właśnie na tej technologii bazował nasz moduł pojedynków, łącząc także hangar, listę znajomych, czat i inne.”
Początkowo twórcy planowali wprowadzenie trybu wyłącznie dla pojedynczego gracza, ale ostatecznie uznali, że nawet fabularna kampania „Squadron 42” będzie w pewnym stopniu wykorzystywać infrastrukturę sieciową.
W ramach pocieszenia, Roberts zapowiedział, że wydany już moduł hangaru jeszcze w tym tygodniu otrzyma nieokreśloną jeszcze, nową funkcjonalność.
Star Citizen to „symulator życia w kosmosie”. Rozwijać się i zarabiać będzie można na wiele sposobów - zaciągając się do wojska, zostając piratem, zajmując się handlem lub wydobywaniem surowców. Produkcja studia Cloud Imperium Games to także najpopularniejsza gra pod względem finansowania przez graczy, którzy przekazali na potrzeby produkcji już ponad 34,7 mln dol.